uosude, Kodeksy
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ©Kancelaria Sejmu s. 1/1 USTAWA z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną 1) Opracowano na pod- stawie: Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 173, poz. 1808. Rozdział 1 Przepisy ogólne Art. 1. Ustawa określa: 1) obowiązki usługodawcy związane ze świadczeniem usług drogą elektro- niczną, 2) zasady wyłączania odpowiedzialności usługodawcy z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną, 3) zasady ochrony danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną. Art. 2. Określenia użyte w ustawie oznaczają: 1) adres elektroniczny - oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiają- ce porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, 2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub po- średnio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uza- leżnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wy- łączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środ- ków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towa- 1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy 2000/31/WE z dnia 8 czerwca 2000 r. w sprawie niektórych aspektów prawnych usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego na rynku wewnętrznym (dyrektywa o handlu elektronicz- nym) (Dz.Urz. WE L 178 z 17.07.2000). Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie - z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłosze- nia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne. 2005-08-22 ©Kancelaria Sejmu s. 2/2 rach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wy- nagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczą- cych usługi, 3) system teleinformatyczny - zespół współpracujących ze sobą urządzeń in- formatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przecho- wywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomuni- kacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końco- wego w rozumieniu ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo telekomunika- cyjne (Dz.U. Nr 73, poz. 852, z 2001 r. Nr 122, poz. 1321 i Nr 154, poz. 1800 i 1802 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253 i Nr 74, poz. 676), 4) świadczenie usługi drogą elektroniczną - wykonanie usługi, które następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycz- nych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicz- nych w rozumieniu ustawy, o której mowa w pkt 3, 5) środki komunikacji elektronicznej - rozwiązania techniczne, w tym urządze- nia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wyko- rzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną, 6) usługodawca - osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która prowadząc, chociażby ubocz- nie, działalność zarobkową lub zawodową świadczy usługi drogą elektro- niczną, 7) usługobiorca - osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną. Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do: 1) rozpowszechniania lub rozprowadzania programów radiowych lub progra- mów telewizyjnych i związanych z nimi przekazów tekstowych w rozumie- niu ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. z 2001 Nr 101, poz. 1114 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253 i Nr 56, poz. 517), 2) używania poczty elektronicznej lub innego równorzędnego środka komuni- kacji elektronicznej między osobami fizycznymi, w celach osobistych nie- związanych z prowadzoną przez te osoby, chociażby ubocznie, działalno- ścią zarobkową lub wykonywanym przez nie zawodem, 3) świadczenia przez operatora usług telekomunikacyjnych polegających na przekazywaniu danych lub sygnałów między zakończeniami sieci teleko- munikacyjnej, jeżeli przekaz ten dokonywany jest w oparciu o zasady okre- ślone w art. 12, 4) przeprowadzania rozliczeń i rozrachunków międzybankowych za pomocą elektronicznych nośników informacji, 2005-08-22 ©Kancelaria Sejmu s. 3/3 5) wydawania i wykorzystywania kart płatniczych oraz pieniądza elektronicz- nego w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665, Nr 126, poz. 1070 i Nr 141, poz. 1178), 6) świadczenia usług drogą elektroniczną, jeżeli odbywa się ono w ramach struktury organizacyjnej usługodawcy, przy czym usługa świadczona drogą elektroniczną służy wyłącznie do kierowania pracą lub procesami gospodar- czymi tego podmiotu. Art. 4. 1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to zgoda ta: 1) nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej tre- ści, 2) może być odwołana w każdym czasie. 2. Usługodawca wykazuje uzyskanie zgody, o której mowa w ust. 1, dla celów do- wodowych. Rozdział 2 Obowiązki usługodawcy świadczącego usługi drogą elektroniczną Art. 5. 1. Usługodawca podaje, w sposób wyraźny, jednoznaczny i bezpośrednio dostępny poprzez system teleinformatyczny, którym posługuje się usługobiorca, informa- cje podstawowe określone w ust. 2-5. 2. Usługodawca podaje: 1) adresy elektroniczne, 2) imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę lub firmę oraz sie- dzibę i adres. 3. Jeżeli usługodawcą jest przedsiębiorca, podaje on również informacje dotyczące właściwego zezwolenia i organu zezwalającego, w razie gdy świadczenie usługi wymaga, na podstawie odrębnych przepisów, takiego zezwolenia. 4. Przepis ust. 3 nie narusza obowiązku określonego w art. 21 pkt 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz. 1807). 5. Jeżeli usługodawcą jest osoba fizyczna, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia określonych w odrębnych ustawach wymagań, podaje również: 1) w przypadku ustanowienia pełnomocnika, jego imię, nazwisko, miejsce za- mieszkania i adres albo jego nazwę lub firmę oraz siedzibę i adres, 2) samorząd zawodowy, do którego należy, 3) tytuł zawodowy, którego używa oraz państwo, w którym został on przyzna- ny, 2005-08-22 ©Kancelaria Sejmu s. 4/4 4) numer w rejestrze publicznym, do którego jest wpisany wraz ze wskazaniem nazwy rejestru i organu prowadzącego rejestr, 5) informację o istnieniu właściwych dla danego zawodu zasad etyki zawodo- wej oraz o sposobie dostępu do tych zasad. Art. 6. Usługodawca jest obowiązany zapewnić usługobiorcy dostęp do aktualnej informacji o: 1) szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną, 2) funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez usługodawcę do systemu teleinformatyczne- go, którym posługuje się usługobiorca. Art. 7. Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się posługu- je, umożliwiając nieodpłatnie usługobiorcy: 1) w razie, gdy wymaga tego właściwość usługi: a) korzystanie przez usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tę usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi, b) jednoznaczną identyfikację stron usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści, niezbędnych do zawarcia drogą elektroniczną umowy o świadczenie tej usługi, w szczególności przy wykorzystaniu bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450), 2) zakończenie, w każdej chwili, korzystania z usługi świadczonej drogą elektro- niczną. Art. 8. 1. Usługodawca: 1) określa regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zwany dalej „re- gulaminem”, 2) nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług, a także - na jego żądanie - w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za po- mocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca. 2. Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zo- stały mu udostępnione w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 2. 3. Regulamin określa w szczególności: 2005-08-22 ©Kancelaria Sejmu s. 5/5 1) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, 2) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: a) wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinfor- matycznym, którym posługuje się usługodawca, b) zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezpraw- nym, 3) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług dro- gą elektroniczną, 4) tryb postępowania reklamacyjnego. 4. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem. Art. 9. 1. Informacja handlowa jest wyraźnie wyodrębniana i oznaczana w sposób niebu- dzący wątpliwości, że jest to informacja handlowa. 2. Informacja handlowa zawiera: 1) oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne, 2) wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także jed- noznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych korzy- ści, o ile są one składnikiem oferty, 3) wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpo- wiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają przepisów ustawy: 1) z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. Nr 47, poz. 211, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027 oraz z 2002 r. Nr 126, poz. 1068 i 1071 i Nr 129, poz. 1102) oraz 2) z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz.U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061, z 2000 r. Nr 9, poz. 117, Nr 70, poz. 816 i Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 84, poz. 908 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253). Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identy- fikujący go adres elektroniczny. 2005-08-22
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.planette.xlx.pl
|
|
|
Tematy
StartUSTAWA z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy STAN na 18.01.2009 r, Studia, Prawo pracy i ubezpieczeń społecznychUSTAWA z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Studia, Prawo pracy i ubezpieczeń społecznychUstawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego, Studia, Prawo administracyjneustawa z dnia Kodeks pracy, ADMINISTRACJA, I rok II semestr, Prawo urzędnicze i etyka urzędniczaustawa post egzek w administracji 07 07 2006, KodeksyUrządzenia i instalacje energetyczne, Uprawnienia budowlane, Ustawy, akty prawne, BHP, Kodeks pracyustawa o kierujacych pojazdami, PRAWO JAZDY, DLA KIEROWCÓW CIĘŻARÓWEK, Kodeks Drogowy 2012(gg)ustawa kodeks pracy wersja obowiazujaca 2010 04 10 105884,ustawa o samorządzie załogi przedsiębiorstwa państwowego, USTAWY,KODEKSYustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, USTAWY,KODEKSY
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl
|