uszkodzenia lakieru, Sam naprawiam BMW
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Witam,mam pytanie jak mozna zabezpieczyc miejsce "uszkodzenia lakieru" zeby nie pojawila sie rdza, az do momentu kiedy samochod odda sie do lakiernika. Wiem, ze pytanie moze wydac sie dziwne i kazdy napisze, ze nie ma co i jedz chlopie do lakiernika, ale po przeczytaniu postow dochodze do wniosku, ze latwiej wygrac w totka, niz znalezc odpowiedniego "fachowca" znajacego sie na robocie...Prawde mowiac myslalem o "chwilowym" odcieciu doplywu tlenu czyli pokryciu warstwa lakieru bezbarwnego, moze efekt wizualny byly kiepski, ale przynajmniej uchroniloby sie przed rozwojem rdzy.ps.jestem z okolic Walbrzycha, moze ktos zna dobrego lakiernika z okolic Wroclawia, Opola, Legnicy, Jeleniej Gory, Walbrzycha?Odpowiedz na tę wiadomośćRe: Lakiernictwo samochodoweAutor: lukas (---.idea.pl)Data: 2005-03-23 15:00:44Witam ponownie.Od jakiegoś czasu zawitał spokój na forum i może dobrze.Czytam zaległe posty i nie mogę nie zauważyć wielu próśb o pomoc przy własnoręcznych naprawach lakierniczych. Tak, wiem i Wy wiecie, że nic nie zastąpi prawdziwej naprawy w warsztacie ale ile byśmy nie mówili o tym to i tak życie jest życiem i nie każdego stać na wydatek rzędu 200-300 zł. A niestety korozja nie czeka aż będziemy mieli wolną kaskę. Więc liczę się z tym, że zaraz ktoś się odezwie i napisze, że takimi sposobami to można ogrodzenia naprawiać ale i tak to zrobię czyli powiem jak ja naprawiałbym swoje autko gdybym miał kilka ognisk korozji i ok. 50 zł na naprawę.Po pierwsze, musimy sobie zdać sprawę, że taka naprawa to faktycznie półśrodki i będziemy używali prostych materiałów a w związku z tym nie możemy sobie absolutnie pozwolić na fuszerkę. Każde niedociągnięcie będzie w naszym przypadku o wiele bardziej widoczne niż u lakiernika!!!!A teraz do dzieła.W mieszalni lakierów musimy kupić klocek korkowy do papieru na wodę. Będziemy go stosowali do papierów na sucho ale to w niczym nie przeszkadza a jest to najtańsze rozwiązanie. Posłuży on oczywiście do szlifowania powierzchni.1. Naprawiane miejsce odtłuszczamy zmywaczem antysilikonowym (8-10 zł/ltr).2. Miejsca korozji rozszlifowujemy papierem na sucho o granulacji P 150 starając się nie wychodzić zbytnio na nieuszkodzony lakier. Nie możemy stosować grubszych granulacji bo będzie potem problem ze szpachlowaniem. Następnie papierem P 220-240 delikatnie szlifujemy brzeg pozostałego lakieru na szerokości 2-3 cm. Miejsce korozji musi być bardzo dobrze oczyszczone z rdzy!!! Jeżeli są głębsze wżery to postarajmy się je czymś choćby podczyścić np. iglaczkami, tak aby usunąć luźno związaną korozję. Jest to bardzo ważne.Potrzeba nam papiery ścierne na sucho: 1 mb P 150, 2 mb P 220 lub 240 szerokość 115 mm.3. Zmywamy w/w zmywaczem powstały pył.4. W mieszalni lakierów (nie w każdej więc trzeba poszukać) kupujemy najmniejszą ilość jaką zechcą nam sprzedać gruntu antykorozyjnego reaktywnego tzw wash primer. Może być dowolnej firmy, więc mogą być różne proporcje mieszania z utwardzaczem (pytać sprzedawcę).Taki grunt daje bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Ponieważ jest on najczęściej bez wypełniacza (bardzo rzadki) więc po zmieszaniu z utwardzaczem w odp. proporcji naniesiemy go małym pędzelkiem (takim szkolnym) na całą powierzchnię metalu. Ważne aby nakładać go bardzo cienko bo nie ma on odporności mechanicznej. Czyli jedna cienka warstwa w miarę równomierna. Te grunty są często transparentne czyli pigment nie kryje a jedynie pokazuje gdzie już został położony. Aaaa... koszt takiego gruntu to ok. 10-12 zł za kpl. (100 ml + utwardzacz). Może uda sie kupić 50 ml bo i tak będzie za dużo.Po wyschnięciu, w ciepły dzień wystarczy 30-60 min (ale zapytać sprzedawcę) możemy przystąpić do dalszej pracy.Uwaga! Nie możemy teraz szpachlować bo szpachlówka nie trzymałaby się wash primera.Uwaga! Wash primera nie szlifujemyi nie odtłuszczamy5. Musimy kupić podkład akrylowy w spray-u. Może być Motip ale polecam Novola, który kosztuje ok. 10-12 zł / 0,5 ltr.Nakładamy 3-4 cienkie warstwy (nie robić zacieków) na zagruntowaną powierzchnię, wychodząc delikatnie (2-3 cm) na stary lakier. Tylko starajmy się aby 1-2 warstwa nie wychodziła na stary lakier a jedynie 3-4.Warstwy nakładamy w odstępach ok. 5-10 min. Taki podkład wysycha po ok. 30 min ale lepiej poczekać dłużej.6. Po wyschnięciu zakładamy na klocek papier 220-240 i bardzo powoli i ostrożnie szlifujemy podkład. Staramy się nie wychodzić poza obrys podkładu. Tego podkładu mamy tam bardzo mało więc nie możemy przesadzić i przetrzeć się do gruntu!!!Teraz oceniamy powierzchnię. Jeżeli były wżery to trzeba będzie je podszpachlować a jeżeli powierzchnia jest równa, bez dołków, rys to możemy przejść do dalszego etapu.7. Jeżeli są wżery to szpachlowanie wykonamy szpachlówką jednokomponentową. Musimy pamiętać, że jest to szpachlówka tylko do bardzo małych ubytków. Ale w naszym przypadku nie ma możliwości zastosowania szpachlówki poliestrowej z utwardzaczem bo szpachlujemy na podkład 1K czyli bez utwardzacza a to się wyklucza. Kupujemy więc taką szpachlówkę, najczęściej są one zapakowane w tubkach. (koszt ok 10 zł). Ja polecałbym szpachlówkę 1K Novola bo nie zawiera nitro ale inne też mogą być.Nakładamy taką szpachlówkę bardzo cienkimi warstwami i po wyschnięciu szlifujemy papierem P 220-240, bardzo delikatnie.Po stwierdzeniu, że powierzchnia jest OK musimy jeszcze raz zapodkładować miejsce naprawy (wcześniej zmywając pył zmywaczem).Podkładować 2-3 warstwy i po wyschnięciu całość wyszlifować wg. kolejności- P 400- P 600- P 800 (przy metalikach)Używamy papieru na sucho ale jeżeli nie uda mam się dostać tych granulacji a zwłaszcza 600 i 800 to używamy papieru wodnego ale nie stosujemy go na mokro, ponieważ mamy zbyt słaby podkład (bez utwrdzacza) i woda mogłaby przeniknąć do głębszych warstw. Jest to oczywiście niezbyt fachowo ale pewniej!Po dokładnym i delikatnym wyszlifowaniu, powierzchnię zmywamy zmywaczem i możemy nakładać lakier w spray-u.Lakier jest już zależny od tego co mamy na aucie. Może być akryl lub metalik. Najlepiej zapytać w mieszalni o nabijany spray bo jak już włożyliśmy tyle pracy w przygotowanie powierzchni to warto położyć kolor o takim samym odcieniu.Pamiętajmy, że efekt końcowy zależy od położenia lakieru, więc ostrożnie, cienko, bez zacieków. Lepiej kilka cienkich warstw niż jedną grubą. Jeżeli mamy metalik to oczywiście na koniec lakier bezbarwny ale akrylowy np. Motip. Lakier nakładamy tak aby ostatnie warstwy miały najszerszą średnicę. Po dokładnym wyschnięciu lakieru a najlepiej za dwa-trzy dni możemy naprawiane miejsce podpolerować pastą lekko ścierną Auto Max.I na koniec: nie liczmy na to, że pomimo włożenia tak dużej pracy sąsiad nie zauważy gdzie było lakierowane. Niestety taką metodą możemy jedynie w miarę dobrze zabezpieczyć auto przed korozją a efekt wizualny będzie i tak "taki sobie".***************************************************************************Jak usunąć rysy z lakieru samochodu i naprawić lakier?Rysy i zadrapania na lakierze to zmartwienie chyba każdego kierowcy, lakierowane zderzaki zarysowane w prawie każdym samochodzie, albo długa rysa od tylniej lampy do przedniej zrobiona np. kluczem aż do gołej blachy wygląda okropnie. U lakiernika malowanie załóżmy, trzech elementów kosztowałoby ok. 750,00 zł. 250,00 zł. od elementu (za zderzak ok. 200,00 zł od sztuki). Poradnik opisuje krok po kroku, w jaki bardzo szybki i prosty sposób można zrobić to samemu. Tego samego sposobu używają nieuczciwi lakiernicy i każą sobie płacić jak za lakierowanie. Usunięcie rysy np. z drzwi zajmuje ok. dwóch godzin i kosztuje jakiejś 40,00 zł. (płacisz tylko za materiał) poza tym reszta jest dziecinnie prosta.Co będzie potrzebne??Poniższe rzeczy najlepiej kupić w sklepie z zaopatrzeniem lakierniczym, takie sklepy można znaleźć w każdym większym mieście.1). Spray dobrany do koloru samochodu. Kod lakieru znajduje się najczęściej na naklejce pod pokrywą silnika. Jeżeli nie uda się go znaleźć można zapytać sprzedawcę w sklepie gdzie w naszym samochodzie znajdziemy kod lakieru. Jeżeli samochód był wcześniej lakierowany najlepiej wykręcić klapkę wlewu paliwa i dobrać lakier komputerowo, następnie poprosić sprzedawcę by nabił go do sprayu. Minimalna ilość, jaką można dobrać komputerowo to 400 ml. (ok. 25,00 zł. razem z nabiciem) i tyle powinno nam wystarczy. Jeżeli lakier to metalik należy jeszcze dokupić spray bezbarwny „Clarlac” (ok. 10 zł. 100 ml. powinno wystarczyć)2). Wodny papier ścierny będą potrzebne dwie grubości 1000 mm i 2000 mm po dwa arkusze w zupełności wystarczą.3). Szpachla samochodowa najmniejsza pojemność i szpachelkę do jej nakładania.4). Pasta ścierna. Może być Tempo ze względu na cenę (ok. 8,50 zł.)Aby ograniczyć koszty i ze względu na niewielką ilość, jaką potrzebujemy warto popytać znajomych czy nie są w posiadaniu szpachli samochodowej.Od czego zacząć?Najpierw musimy ustalić czy rysa to rysa czy zadrapanie. Zadrapanie nie jest zbyt głębokie i nie widać podkładu jest jednak wyczuwalny lekki ubytek, rysa jest głęboka widać podkład lub gołą blachę w skrajnych przypadkach jest również wgniecenie. Kiedy już wiemy z czym mamy do czynienia możemy zabrać się do pracy.Usuwanie zadrapańPrzed przystąpieniem do poniższych czynności należy spróbować usunąć zadrapanie pastą ścierną. Pastę należy nałożyć na miękką szmatkę i wcierać kulistymi ruchani, a następnie ocenić efekt. Jeżeli widzimy, że zadrapanie znika to nakładamy pastę tak długo aż zniknie bez śladu. W takim przypadku poniższe czynności należy pominąć.1). Do wiadra z wodą wrzucamy połowę arkusza papieru ściernego 2000.2). Zadrapanie również moczymy wodą a następnie szlifujemy kulistymi ruchami lekko dociskając, po ok. 30 s. papier należy przepłukać w...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.planette.xlx.pl
|
|
|
Tematy
Startuszkodzenie odbyt i pęcherza, pielęgniarstwo, studia pielęgniarstwouszkodzenie rdzenia na poziomie C6, ►► UMK TORUŃ - wydziały zamiejscowe w Bydgoszczy, ◄◄ Fizjoterapia CM UMK, Neurologiauszkodzenia tkanek, Ginekologia, Chirurgia Immunologia, Chirurgia (pajro)Uszkodzenia tkanek miekkich (wiezadla, MEDYCYNA O, Ortopedia(1), Ortopediauszkodzenie nerwow obwodowych, ►► UMK TORUŃ - wydziały zamiejscowe w Bydgoszczy, ◄◄ Fizjoterapia CM UMK, Neurologiauszkodzenia wiezadel krzyzowych stawu kolanowego, uczelnia - Licencjat, licencjatuszkodznia nawierzchni asfaltowych, Wat Budownictwo, ROK III, Remont i utrzymanie dróg i ulicuszkodzenia kończyń górnych, Edukacyjnie, T, Technik bezpieczeństwa i higieny pracy, Ratownictwo Medyczneuszkodzenie splotu ramiennego(1), Fizjoterapia, Materiały, Ortopedia i rehabilitacja, Kończyny górneUszkodzenia budynków wywołanych huraganowym wiatrem cz2, Budownictwo0, c) artykuły
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltomekjaroslaw.htw.pl
|