uszczelnienie pompyLHM, Xantia serwis schematy
[ Pobierz całość w formacie PDF ] USZCZELNIENIE POMPY LHM (typ 6+2) w Xantii V6. Mokra pompa LHM to typowy problem dla obecnie leciwych już Xantii . Na skutek twardnienia i odkształcania oringów (9 szt.) następuje rozszczelnienie elementów. Najwcześniej i największe wycieki są przeważnie na dwóch sekcjach dających ciśnienie na zawieszenie. LHM jest olejem dość agresywnym w stosunku do gumy, więc najlepiej zakupić oryginalne uszczelnienia (w C.P.) - zagwarantuje to, że problem nie powróci przez kilka lat. Koszt kompletu oringów to ok 70 zł. Potrzebne oringi (okrągłe): 4026 86 (45x3) ....... 1 szt. 4026 87 (16x2) ....... 6 szt. 4026 88 (19x2,5) .... 2 szt. Na pierwsza rzut oka, „wydłubanie” pompy z silnika V6 i ponowna zamontowanie wydaje się zadaniem niemożliwym do wykonania. W rzeczywistości jest z tym lepiej niż wygląda – więc w przypadku wycieków nie warto zwlekać. Wyciekający LHM „podtapia” alternator , co może nie wyjść mu na zdrowie. Zacząć należy od wypięcia ECU i wymontowania plastikowego zasobnika. Potem poluzować napinacz paska osprzętu , zdjąć pasek i odkręcić koło pasowe pompy LHM. Następnie trzeba odkręcić dwie metalowe rurki (wyjścia pompy) i zabrać się za odkręcenie śrub mocujących samą pompę. Na szczęście są to tylko dwie śruby: A – przelotowa z nakrętką (z łbem imbusowym); aby przytrzymać głęboko schowaną nakrętkę, potrzebny będzie długi klucz 13 oczkowy odsadzony. B – śruba nie przelotowa (bez nakrętki) ; potrzebny klucz 13 nasadowy z długą przedłużką. Po odkręceniu, śrubę B wyciągnąć . Śruba A nie da się wyciągnąć, zaznaczone na zdjęciu obok podcięcie umożliwia wyciągnięcie pompy razem z śrubą (tu miłe zaskoczenie). Gumowy przewód wejścia wygodniej odpiąć po lekkim odchyleniu pompy, ale trzeba uważać gdyż gumowe przewody LHM są bardzo kruche. Po zdjęciu , przewód dojścia skierować do góry aby uniemożliwić ściekanie LHM-u ze zbiornika. Po wyciągnięciu pompy trzeba ją dokładnie umyć (np. w benzynie), wcześniej zabezpieczając otwory przed dostaniem się zanieczyszczeń. Czystość jest gwarantem powodzenia całej akcji !!!! Następnie wymienia się kolejno wszystkie oringi: największy - po zdjęciu dekla przykręconego trzema śrubami póżniej oringów z 6-ciu sekcji wspomagania i 2 z sekcji zawieszenia. Przed zakręceniem sekcji, założony oring posmarować LHM-em aby zmniejszyć ryzyko jego „przycięcia”. Po złożeniu pompy, zamontowaniu jej do auta i podłączeniu przewodów, gotowa jest do pracy. Nie ma konieczności wstępnego zalewania LHM-em, gdyż pompa jest umieszczona poniżej zbiornika i LHM wstępnie napełni pompę po założeniu przewodu dojścia. R.S.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.planette.xlx.pl
|
|
|
Tematy
Starturządzenie do elektroakupunktury i elektrofazy, schematyUszczelnienia Guarnitec 2007, katalogi techniczne, KATALOGI TECHNICZNE, Hydraulika siłowauniwersalny wzmacniacz 100W, SCHEMATY ELEKTRONIKA, █ WzmacniaczeUproszczony schemat analizy widma IR, Chemia UJ, II rok, Chemia organicznauniden pro 510e sm, Biblioteka (,,itp), lacznosc, CB Radio modele i schematyuniden pro 520 service manual, CB Radio - Schematyutk 036 hdd schemat(2), informatykautk 036 hdd schemat(1), informatykaUTC 8227, Schematy ideowe w PDFuszczegolowienie POKL, notatki ze studiów rok3, polityka regionalna i gospodarka przestrzenna
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcodziennik.xlx.pl
|