Photo Rating Website
Start vanitas, A vat-25, uszkujnik-, v1.3, mody
uscisleia sendziowskie

uscisleia sendziowskie, warhammer [ Pobierz całość w formacie PDF ]
Poni
Ŝ
sze u
ś
ci
ś
lenia przepisów do gry Warhammer Fantasy Battles maj
ą
jedynie
charakter informacyjny, nie zast
ę
puj
ą
ani nie zmieniaj
ą
zasad opublikowanych przez
firm
ę
Games Workshop. Nale
Ŝ
y jednak liczy
ć
si
ę
z tym,
Ŝ
e s
ę
dziowie na turniejach w
Polsce b
ę
d
ą
si
ę
do nich stosowa
ć
.
Pytania sędziom moŜna zadawać na forum nowej gildii
- wysyłając prywatną wiadomość, lub w temacie "kwestia zasad" oraz na forum
Border Princes
Sprawdź na
Na stronie
znajdują się
praktycznie wszystkie uściślenia, zmiany przepisów itd. wydane przez Games
Workshop do poszczególnych armii, ale uwaga - część z podanych tam zasad to nie
materiały opublikowane przez GW, ale własne interpretacje tego klubu. W wypadku
jakichkolwiek sprzeczności takich interpretacji z niniejszymi uściśleniami, obowiązują
te drugie.
Barbarossa,Bushman,Dzik,Scimitar,Shino,Szafa,SzafaPoznań
2
I. Listy armii i zasady obowi
ą
zuj
ą
ce na turniejach typu „Limited”
RASA LISTY ARMII I JEDNOSTKI/PRZEDMIOTY DOPUSZCZANE
NA TURNIEJACH „LIMITED”
Beasts of Chaos
2
Warhammer Armies – Beasts of Chaos
Bretonnia
2
Warhammer Armies – Bretonnia
2
Storm of Chaos – Errantry War
Chaos
2
Warhammer Armies – Hordes of Chaos
2
Storm of Chaos – Daemonic Legions
2
Storm of Chaos – Archaon’s Horde
!
Mounted Demonettes, Chronicles 2004
Chaos Dwarfs
2
Lista armii z „Ravening Hordes”; jednostki zielonoskórych z księgi armii
„Orcs & Goblins”. MoŜna brać jednostki DoW jako rare.
Dark Elves
2
Warhammer Armies: Dark Elves
2
Storm of Chaos – Cult of Pleasure
2
City Garrison DE
!
Hydry (wg. Annuala)
Dwarfs*
2
Warhammer Armies – Dwarfs
Dogs of War
2
Chronicles 2004 (jako samodzielna armia)
Empire*
2
Warhammer Armies – Empire
High Elves
2
Warhammer Armies: High Elves
2
Storm of Chaos – High Elf Sea Patrol
Kislev
2
Chronicles 2004 (jako sojusznicy)
Lizardmen
2
Warhammer Armies – Lizardmen (w tym takŜe Southlands)
2
Sacred Spawnings (White Dwarf)
Ogre Kingdoms
2
Warhammer Armies - Ogre Kingdoms
!
Rhinox Riders
Orcs & Goblins*
2
Warhammer Armies - Orcs & Goblins
Skaven
2
Warhammer Armies – Skaven
2
Storm of Chaos – Clan Eshin
Tomb Kings
2
Warhammer Armies - Tomb Kings
Vampire Counts
2
Warhammer Armies - Vampire Counts
2
Storm of Chaos – Sylvania
Wood Elves
2
Warhammer Armies – Wood Elves
Wszystkie armie
O
MoŜna wystawiać jednostki Dogs of War (DoW) i Regiments of Renown
(RoR) jako najemników w innych armiach, ZA WYJĄTKIEM
pojedynczych modeli zajmujących sloty "hero", zgodnie z ograniczeniami
poniŜej.
O
Nie moŜna wystawiać bohaterów specjalnych (Wyjątek: bohaterowie
nabywani wraz z regimentami z DoW i RoR)
Armie 7 ed
O
Armie do 7 ed. mogą brać jednostki DoW i RoR na zasadach opisanych w
zasadach do DoW (typowo jako jednostki rare)
Armie 6 ed
O
Nie moŜna wystawiać armii alternatywnych (z tyłu podręczników)
O
Dopuszczone jest stosowanie przedmiotów
Treasures of the old ones
O
Dogs of War i RoR moŜna brać tylko w armiach, które mają wyraźnie
zaznaczoną opcję wystawiania DoW (są one wymienione jako opcja rare).
*
Armie do 7 ed. zaznaczono kolorem
Ŝ
ółtym
3
I.1. Obowi
ą
zywanie starych jednostek (np. Storm of Chaos) w siódmej edycji
Od momentu wyjścia kaŜdej nowej księgi armii do 7 ed, licząc od Warhammer
Armies: Dwarfs, WSZYSTKIE jednostki, przedmioty magiczne itp. opublikowane dla
tej rasy w trakcie 6 ed. przestają obowiązywać (a więc jednostki ze Storm of Chaos,
przedmioty Treasures of the Old Ones itp.); obowiązuje wyłącznie nowy army book
oraz inne publikacje GW wydane po ukazaniu się podręcznika do 7 edycji (bez
bohater ów specjalnych)
I.2. Obowi
ą
zuj
ą
ce zasady
Na turniejach obowiązują wszystkie wydane przez Games Workshop podręczniki,
erraty oraz uściślenia zasad (w formie FAQ lub Q&A) jeśli są one w sprzedaŜy w
Polskich sklepach lub dostępne na Internecie od przynajmniej 7 dni.
Polskie tłumaczenia podręczników są uznawane za toŜsame z oryginałami, jednak w
wypadku jakichkolwiek róŜnic w zasadach, wersje angielskie naleŜy uwaŜać za
nadrzędne.
Do podstawowych zasad 7ed nie obowiązują Ŝadne FAQ i erraty z szóstej. Natomiast
FAQi i erraty do army booków nadal obowiązują - do chwili ukazania się nowych
wersji tych army booków.
II. Zasady turniejów
II.1 Turnieje par
Armie walczące po tej samej stronie w turniejach par naleŜy traktować jako
sojusznicze. Wystrzelane/uciekające/złamane jednostki sojusznika wzbudzają panikę.
Nie moŜna natomiast rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek,
wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. czarów rzuconych przez
sojusznika.
4
III. Zasady Terenów
Lista s
ę
dziowska sugeruje stosowanie na turniejach w Polsce zasad terenów z
podr
ę
cznika, z nast
ę
puj
ą
cymi modyfikacjami i uzupełnieniami:
a) Jednopoziomowe wzgórza są równej wysokości. Z poziomu ziemi nie widać, co jest
za wzgórzem. Ze wzgórza widać za innym wzgórzem (o tym samym poziomie). DuŜe
cele są widoczne za takimi wzgórzami i same widzą. DuŜe cele są nie widoczne za
wielopoziomowymi wzgórzami i one takŜe zza nich nie widzą. Oddziały na wzgórzu
zasłaniają widok duŜym celom za wzgórzem. Ze wzgórz wielopoziomowych widać
nad wzgórzami jednopoziomowymi.
b) Ze wzgórz nie widać, co jest za lasami. Nad lasami moŜna latać, chyba, Ŝe ruch ten
zmusiłby jednostkę latającą do lądowania. Widać 2" "z lasu" oraz "do lasu", nie widać
natomiast przez las, bez względu na jego szerokość.
c) Zabudowania zasłaniają line of sight całkowicie, tak jak lasy czy obeliski. Nie moŜna
od nich rzucać czarów Master of Wood i Master of Stone. Stosujemy zasady
budynków z podręcznika.
d) Murki dają hard cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są
wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
e) Płoty dają soft cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są
wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
f) Aby przejść przez Murki i Płoty oraz inne przeszkody terenowe (obstacles), jednostka
(kaŜdy model w oddziale) musi poświęcić połowę swojego ruchu.
g) Ruiny i obeliski są wykonane z kamienia. Ruiny nie blokują line of sight. Ruiny są
trudnym terenem i mogą dawać soft lub hard cover (ustala sędzia lub organizator).
h) Nie wolno wystawiać jednostek na terenach, po których z jakichkolwiek względów
nie mogą się one poruszać.
i) Rzeki traktujemy je jako bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek (nawet
skirmish) z wyjątkami, którymi są jednostki ze zdolnością Aquatic i jednostki
eteryczne. Bajorka (shallow pools of water) są terenem trudnym dla wszystkich
jednostek poza jednostkami ze zdolnością aquatic oraz eterycznymi.
Rzeki i bajorka są nieprzekraczalnym terenem dla maszyn bojowych, rydwanów,
czołgu itp. Nie moŜna ustawić tam kowadła itp. Wszystkie mosty i brody traktowane
są jako teren normalny.
j) Spaczeniowe bajoro lawy. Bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek. Dodatkowo
kaŜda jednostka która przekraczała bądź skończyła ruch na tym terenie dostaje
automatyczne magiczne trafienie z siłą 4 (w turze swojej i przeciwnika). Dotyczy to
takŜe jednostek odpornych na ogień, jednostek eterycznych, demonów.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Jak łatwo nam poczuć się tą jedyną i jakież zdziwienie, kiedy się nią być przestaje.

    Designed By Royalty-Free.Org