urządzamy teatrzyk kukiełkowy, klasa 1
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Opracowała: mgr J. Krzak Konspekt zajęć z kształcenia zintegrowanego w klasie I Krąg tematyczny : Już umiem czytać. Temat dnia : Urządzamy teatrzyk kukiełkowy. Zapis tematu lekcji w dzienniku: Słuchanie baśni czytanej przez nauczyciela pt. „Królowa Śniegu”. Czytanie tekstu elementarzowego pt. „Teatr kukiełkowy”. Ustny opis wyglądu Śnieżki i krasnoludków. Przygotowanie scenografii do przedstawienia kukiełkowego. Urządzenie przedstawienia w klasie poprzedzone prowadzeniem dialogów postaci występujących w baśni. Opowiadanie baśni przez dzieci inspirowane ilustracjami. Dodawanie i odejmowanie na osi liczbowej. Cele zajęć: - rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i poprawnego wypowiadania się, - doskonalenie umiejętności wyszukiwania w tekście określonego fragmentu, - poznaniebaśni pt. „Królewna Śnieżka”, - rozwijaniewrażliwości plastycznej, - doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na osi liczbowej. Cele operacyjne: Uczeń : - znabaśń pt. „Królewna Śnieżka”, - dodaje i odejmuje w zakresie 10, - zaznaczadziałania na osi liczbowej, - potrafiwykonać scenografię do przedstawienia kukiełkowego, - sprawnie wyszukuje w tekście wskazane fragmenty, - uczestniczywdyskusji,trafnie opisuje postacie, - opowiadabaśń pomagając sobie ilustracjami. Metoda: słowna, czynna Formy pracy: indywidualna, zbiorowa Środki dydaktyczne: podręcznik, ćwiczeniówka, karta pracy, baśń pt. „Królewna Śnieżka”, karton, patyczki, farby, książki z baśniami. Przebieg zajęć: 1. Powitanie w kręgu – odśpiewanie piosenki powitanki. 2. Sprawdzenie pracy domowej. 3. Rozwiązanie krzyżówki, odczytanie hasła. Wyjaśnienie pojęcia „baśń”. Ż A B A Z N A K Ś N I E G K O Ń 1) przysmak bociana 2) drogowy lub zodiaku 3) pada zimą 4) ciągnie wóz 4.Odczytanie szarady poprzez wykonanie obliczeń: 10 - 8 = LEW 7 – 4 – 3 = KRÓ 9 + 1 – 5 = ŚNIEŻ 8 –7 + 3 = NA 9 – 5 + 2 = KA 0 2 4 5 6 5.Zapoznanie uczniów z różnymi bajkami poprzez prezentację bajek przyniesionych przez uczniów. 6. Odczytanie przez nauczyciela bajki pt. „ Królewna Śnieżka”. 7. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat bajki, ustalenie bohaterów. 8. Rozmowa z uczniami na temat scen występujących w bajce. 9. Malowanie farbami scen do bajki. 10.Ułożenie przez dzieci chronologicznie namalowanych scen i przypięcie ich do tablicy. 11. Opowiadanie bajki na podstawie namalowanych ilustracji. 12. Uzupełnianie karty pracy. 13. Porządkowanie tekstu z lukami według kolejności zdarzeń. Przepisanie zdań do zeszytu. 14. Zajęcia relaksacyjne – zabawa w kręgu –Powiedz co byś zrobił gdyby do naszej klasy przyszła Śnieżka? 15. Odczytanie przez dzieci tekstu z elementarza pt. „Teatr kukiełkowy”. 16. Rozmowa z uczniami na temat treści tekstu oraz bezpiecznego zachowania się w czasie nieobecności rodziców. 17.Wyszukiwanie w tekście fragmentów przedstawiających wygląd krasnoludków. Przepisanie opisu krasnoludków do zeszytu. 18. Zabawa ruchowa „My jesteśmy krasnoludki”. 19. Omówienie ilustracji zamieszczonej w podręczniku. Ustne opisywanie krasnoludków i Śnieżki. 20. Rozwiązywanie zadań, zaznaczanie odpowiedzi na osi liczbowej. Śnieżka uprała 4 czapeczki żółte i 3 czapeczki zielone. Ile czapeczek uprała Śnieżka? Krasnoludek miał 10 jagód. Dał Śnieżce 8 jagódek. Ile jagód zostało krasnoludkowi? Krasnal Staś ma 4 zł i chce kupić książkę. Ile złotych musi dołożyć, jeżeli książka kosztuje 9 zł? 21. Wypełnianie ćwiczeń z ćwiczeniówki ze str. 40. Otaczanie pętlą przedmiotów związanych z bajką. 22. Podział klasy na zespoły – przygotowanie w zespołach scenografii do przedstawienia kukiełkowego, wykonanie postaci krasnoludków. 23. Przygotowanie dialogów – rozmowa Śnieżki z krasnoludkami, praca w zespole. 24. Prezentowanie dialogów przez wybrane zespoły. 25. Podsumowanie zajęć - ocena aktywności uczniów. Karta pracy ucznia klasy I Imię ................................... Nazwisko ........................... Zadanie 1 Uzupełnij tekst z lukami wybranymi wyrazami: żonę, krasnoludków, grzebień, lasu, zamku Królewna Śnieżka została wygnana z ..................... . Królewicz pojął ją za . ...................................... . Leśniczy zaprowadził ją do ..................................... . Macocha podarowała jej zatrute jabłko i ................ . Śnieżka trafiła do domku ....................................... . Zadanie 2 Oblicz działania: 10 – 3 = 10 – 4 = 4 + 3 +2 = 5+ 3 = 10 – 7 =
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.planette.xlx.pl
|
|
|
Tematy
Startutk 003 zasady bezpiecznej pracy utk, szkoła-informatyka-cosinus, cosinus, Urządzenia techniki Komputerowej, PDF, materialy na wykładyurządzenie do elektroakupunktury i elektrofazy, schematyurządzenia techniki komputerowej. podręcznik do nauki zawodu technik informatyk (wydanie z nr dopuszczenia) cała książka, ebooki-ksiazkiurządzenia melioracyjne, instrukcje, budownictwo, Budownictwoutk cw 3 2 lacze szeregowe teoria, szkoła-informatyka-cosinus, cosinus, Urządzenia techniki Komputerowej, PDF, materialy na wykładyutk 016 monitory karty gr, szkoła-informatyka-cosinus, cosinus, Urządzenia techniki Komputerowej, PDF, materialy na wykładyutk 001 podstawowe pojecia, szkoła-informatyka-cosinus, cosinus, Urządzenia techniki Komputerowej, PDF, materialy na wykładyups, URZĄDZENIA TECHNIKI - KOMPUTEROWEJ, UTK 2, upsurazy głowy, BHP 2, pierwsza pomoc przedmedycznaustawa o podatku leÄÂ
ĂÂnym, WPiA Administracja, Magisterka, Prawo podatkowe, ustawy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalcotours.xlx.pl
|