|
|
|
|
Uwarunkowania prawne ...
|
Uwarunkowania prawne działalności reklamowej, Public Relations, Prezetnacje
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Kwestie dotyczące reklamy uregulowane są w Polsce w licznych aktach prawnych. Podobne rozwiązania zastosowane są w wielu krajach Europy. Do podstawowych uregulowań w polskim prawie należą: - Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe - Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji - Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r. w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji - Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 1993 r. w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania - Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi - Ustawa z dnia 25 listopada 1970 r. o warunkach zdrowotnych, żywności i żywienia wraz z przepisami wykonawczymi - Ustawa z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych - Ustawa z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, hurtowniach i nadzorze farmaceutycznym wraz z przepisami wykonawczymi - Ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych - Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza Inne ważne akty prawa dotyczące reklamy to: - Europejska Konwencja o Telewizji Ponadgranicznej z dnia 5 maja 1989 r. - Konwencja Paryska z dnia 20 marca 1883 r. o ochronie własności przemysłowej - przepisy prawa europejskiego - postanowienia zawarte w uchwałach organizacji samorządowych lekarzy, adwokatów, radców prawnych, notariuszy - zasady nadawania reklam i audycji sponsorowanych w programach Telewizji Polskiej S.A. Wszystkie przepisy prawa dotyczące reklamy gospodarczej, rozsiane po różnych aktach prawnych, stanowią prawo reklamy o znaczeniu przedmiotowym. Prawo reklamy, które jest częścią prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, należy do zakresu prawa własności przemysłowej, zaś przepisy prawnoreklamowe mają charakter przepisów prawa cywilnego, administracyjnego, międzynarodowego prywatnego i międzynarodowego publicznego oraz karnego. R. Skubisz zauważa, iż przedmiotem prawa reklamy jest utrzymywanie dotychczasowej i pozyskiwanie nowej klienteli przez przedsiębiorcę poprzez przekazywanie im pochlebnych wiadomości o towarze, usłudze, przedsiębiorstwie czy też samym przedsiębiorcy. W prawie reklamy zwraca się uwagę szczególnie na dwa zagadnienia: dopuszczalność prowadzenia reklamy (granica między dozwolonymi i niedozwolonymi przez dany porządek prawny metodami polecania towarów i usług) oraz organizowanie procesu prowadzenia reklamy (dotyczy granicy odpowiedzialności poszczególnych podmiotów związanych umowami – przedsiębiorca, agencja reklamowa, środki masowego przekazu – za treść wypowiedzi reklamowej). Prawo reklamy można podzielić na dwie grupy: ogólne prawo reklamy (tu znajdują się przepisy dotyczące wszystkich wypowiedzi reklamy) i prawo reklamy szczególne (regulacje odnoszące się do wybranych produktów, usług, a także sposobów prowadzenia reklamy).
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.planette.xlx.pl
|
|
|
Tematy
Startuo gospodarce nieruchomosciami, uczelnia WZION, uczelnia 3 sem, rzeczoznawstwo majatkowe, rzeczoznawstwo majątkowe kokot pon, akty prawneustawa o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych 28.11.2002, ADR - przewóz drogowy materiałów niebezpiecznych, zapisy prawneustawa o koncesji na roboty budowlane i uslugi, UE rond Fir, Fir Rond UE, 3 rok, SEMESTR 6, Partnerstwo publiczno-prywatne - K. Gałuszkaustawa o finansach publicznych, Finanse i rachunkowość, Finanseustawa o podatku akcyzowym, akty prawne 2015 [CAŁKOWICIE DARMOWO- isap.sejm.gov.pl i dziennikustaw.gov.pl]ustawa o ochronie zdrowia psychicznego, Studia Pedagogika Specjalna mgr, Aspekty prawne w pedagogice specjalnejustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, akty prawne i orzecznictwo 2010-2011 [całkowicie darmowo na isap.sejm.gov.pl lub curia.europa.eu]ustawa o finansach publicznych, Studia, 3 rok, semestr 5, semestr 5 SPRAWKA, GN SPRAWKAustawa o zasadach prowadzenia [tekst jednolity], akty prawne i orzecznictwo 2010-2011 [całkowicie darmowo na isap.sejm.gov.pl lub curia.europa.eu]ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, akty prawne i orzecznictwo 2010-2011 [całkowicie darmowo na isap.sejm.gov.pl lub curia.europa.eu]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plagromirex.xlx.pl
|
|
|
|
Jak łatwo nam poczuć się tą jedyną i jakież zdziwienie, kiedy się nią być przestaje.
|
|
|
|