Photo Rating Website
Start vanitas, A vat-25, uszkujnik-, v1.3, mody
Uwarunkowania prawne ...

Uwarunkowania prawne działalności reklamowej, Public Relations, Prezetnacje [ Pobierz całość w formacie PDF ]
Kwestie dotyczące reklamy uregulowane są w Polsce w licznych aktach prawnych. Podobne
rozwiązania zastosowane są w wielu krajach Europy.
Do podstawowych uregulowań w polskim prawie należą:
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe
- Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji
- Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r. w sprawie
zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji
- Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 1993 r. w
sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi
- Ustawa z dnia 25 listopada 1970 r. o warunkach zdrowotnych, żywności i żywienia
wraz z przepisami wykonawczymi
- Ustawa z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych
- Ustawa z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych, materiałach
medycznych, hurtowniach i nadzorze farmaceutycznym wraz z przepisami wykonawczymi
- Ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania
tytoniu i wyrobów tytoniowych
- Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza
Inne ważne akty prawa dotyczące reklamy to:
- Europejska Konwencja o Telewizji Ponadgranicznej z dnia 5 maja 1989 r.
- Konwencja Paryska z dnia 20 marca 1883 r. o ochronie własności przemysłowej
- przepisy prawa europejskiego
- postanowienia zawarte w uchwałach organizacji samorządowych lekarzy, adwokatów,
radców prawnych, notariuszy
- zasady nadawania reklam i audycji sponsorowanych w programach Telewizji Polskiej
S.A.
Wszystkie przepisy prawa dotyczące reklamy gospodarczej, rozsiane po różnych aktach
prawnych, stanowią prawo reklamy o znaczeniu przedmiotowym. Prawo reklamy, które jest częścią
prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, należy do zakresu prawa własności przemysłowej,
zaś przepisy prawnoreklamowe mają charakter przepisów prawa cywilnego, administracyjnego,
międzynarodowego prywatnego i międzynarodowego publicznego oraz karnego.
R. Skubisz zauważa, iż przedmiotem prawa reklamy jest utrzymywanie dotychczasowej
i pozyskiwanie nowej klienteli przez przedsiębiorcę poprzez przekazywanie im pochlebnych
wiadomości o towarze, usłudze, przedsiębiorstwie czy też samym przedsiębiorcy. W prawie
reklamy zwraca się uwagę szczególnie na dwa zagadnienia: dopuszczalność prowadzenia reklamy
(granica między dozwolonymi i niedozwolonymi przez dany porządek prawny metodami polecania
towarów i usług) oraz organizowanie procesu prowadzenia reklamy (dotyczy granicy
odpowiedzialności poszczególnych podmiotów związanych umowami – przedsiębiorca, agencja
reklamowa, środki masowego przekazu – za treść wypowiedzi reklamowej).
Prawo reklamy można podzielić na dwie grupy: ogólne prawo reklamy (tu znajdują się
przepisy dotyczące wszystkich wypowiedzi reklamy) i prawo reklamy szczególne (regulacje
odnoszące się do wybranych produktów, usług, a także sposobów prowadzenia reklamy).
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Tematy
    Start
    uo gospodarce nieruchomosciami, uczelnia WZION, uczelnia 3 sem, rzeczoznawstwo majatkowe, rzeczoznawstwo majątkowe kokot pon, akty prawne
    ustawa o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych 28.11.2002, ADR - przewóz drogowy materiałów niebezpiecznych, zapisy prawne
    ustawa o koncesji na roboty budowlane i uslugi, UE rond Fir, Fir Rond UE, 3 rok, SEMESTR 6, Partnerstwo publiczno-prywatne - K. Gałuszka
    ustawa o finansach publicznych, Finanse i rachunkowość, Finanse
    ustawa o podatku akcyzowym, akty prawne 2015 [CAŁKOWICIE DARMOWO- isap.sejm.gov.pl i dziennikustaw.gov.pl]
    ustawa o ochronie zdrowia psychicznego, Studia Pedagogika Specjalna mgr, Aspekty prawne w pedagogice specjalnej
    ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, akty prawne i orzecznictwo 2010-2011 [całkowicie darmowo na isap.sejm.gov.pl lub curia.europa.eu]
    ustawa o finansach publicznych, Studia, 3 rok, semestr 5, semestr 5 SPRAWKA, GN SPRAWKA
    ustawa o zasadach prowadzenia [tekst jednolity], akty prawne i orzecznictwo 2010-2011 [całkowicie darmowo na isap.sejm.gov.pl lub curia.europa.eu]
    ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, akty prawne i orzecznictwo 2010-2011 [całkowicie darmowo na isap.sejm.gov.pl lub curia.europa.eu]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agromirex.xlx.pl
  • Jak łatwo nam poczuć się tą jedyną i jakież zdziwienie, kiedy się nią być przestaje.

    Designed By Royalty-Free.Org