Photo Rating Website
Start vanitas, A vat-25, uszkujnik-, v1.3, mody
Usługi finansowe- specyficzny ...

Usługi finansowe- specyficzny produkt marketingowy, prace i nie tylko [ Pobierz całość w formacie PDF ]
Agnieszka Bojnowska
,QVW\WXW2UJDQL]DFMLL=DU]G]DQLD
3ROLWHFKQLND:URFáDZVND
86à8*,),1$162:(±63(&<),&=1<352'8.7
MARKETINGOWY
:VWS
.D*G\SRGPLRWJRVSRGDUF]\NWyU\SUDJQLHXWU]\PDü LOXEXPDFQLDüVZRMSR]\FM
QD U\QNXPXVL GRVWRVRZ\ZDü VL GR ]PLHQLDMF\FKZDUXQNyZ U\QNRZ\FK RUD]Z\PDJDL
SRWU]HE VZRLFK RGELRUFyZ 2GQRVL VL WR GR ZV]\VWNLFK VHNWRUyZ JRVSRGDUNL Z W\P GR
VHNWRUDXVáXJDZLHFWDN*HGRLQVW\WXFMLILQDQVRZ\FKZLDGF]F\FKXVáXJLILQDQVRZH
5HDOL]RZDQH Z 3ROVFH ]PLDQ\ V\VWHPX JRVSRGDUF]HJR ]PLHU]DMFH GR VWZRU]HQLD
JRVSRGDUNL RSDUWHM QD PHFKDQL]PDFK VDPRUHJXODFML GRW\F] UyZQLH* VHNWRUD XVáXJ
ILQDQVRZ\FK L VSRZRGRZDá\ ]QDF]QH MHJR SU]HNV]WDáFHQLD =PLDQRP XOHJáD VWUXNWXUD
SRGPLRWRZD V\VWHPX EDQNRZHJR ± QDVWSLáD OLNZLGDFMD PRQRSROX SDVWZD V]\ENL UR]ZyM
liczby i pozycji banków krajowych o kapitale prywatnym i zagranicznym. Konsumenci w
3ROVFH X]\VNDOL SUDZR VZRERGQHJR Z\ERUX EDQNyZ :]UDVWDMFD OLF]ED SRGPLRWyZ
JRVSRGDUF]\FK UR]ZyM NRQWDNWyZ PLG]\QDURGRZ\FK Z]URVW Z\PDJD ZREHF EDQNyZ
VSRZRGRZDá\SRMDZLHQLHVLSLHUZV]\FKHOHPHQWyZNRQNXUHQFMLQDU\QNXXVáXJEDQNRZ\FK
3URFHVRZL WHPX VSU]\MDá UR]ZyM LQQ\FK LQVW\WXFML ZLDGF]F\FK XVáXJL ILQDQVRZH JLHáG\
SDSLHUyZ ZDUWRFLRZ\FK IXQGXV]\ LQZHVW\F\MQ\FK WRZDU]\VWZ OHDVLQJRZ\FK F]\
XEH]SLHF]HQLRZ\FK &]\QQLNL WH Z\PXVLá\ QD EDQNDFK L LQQ\FK LQVW\WXFMDFK ILQDQVRZ\FK
]DLQWHUHVRZDQLHPDUNHWLQJLHPLSRGMFLHSU]H]QLHSLHUZV]\FKG]LDáDPDUNHWLQJRZ\FK
3ROVNL VHNWRU ILQDQVRZ\ PD ]DOHGZLH NLOND PLHVLF\ QD SU]\JRWRZDQLH VLGR
sprostania konkurencji europejskich instytucji finansowych. Akcesja do struktur europejskich
L ZSURZDG]HQLH ]DVDG MHGQROLWHJR U\QNX PLQ ]DVDG\ VZRERG\ SU]HSá\ZX NDSLWDáX
GRSURZDG]LGRNRQLHF]QRFLVSURVWDQLDNRQNXUHQFMLXQLMQ\FKLQVW\WXFMLILQDQVRZ\FK
$XWRUND SUDJQLH ]ZUyFLü XZDJ QD FHFK\ XVáXJL ILQDQVRZHM WUDNWRZDQHM MDNR
VSHF\ILF]Q\ SURGXNW PDUNHWLQJRZ\ L LFK LPSOLNDFMH Z SURFHVLH NUHDFML RIHUW\ XVáXJRZHM
LQVW\WXFML ILQDQVRZHM =UR]XPLHQLH VWUXNWXU\ XVáXJL ILQDQVRZHM WUDNWRZDQHM MDNR ]ELyU
NRU]\FL GOD QDE\ZF\ L SUDZLGáRZH RSUDFRZDQLH VWUDWHJLL PDUNHWLQJRZHM VSU]\MDü EG]LH
RVLJDQLX SU]HZDJL NRQNXUHQF\MQHM QD U\QNX R FRUD] ZLNV]HM OLF]ED SRWHQFMDOQ\FK
XVáXJRGDZFyZ
2.
3UyED]GHILQLRZDQLDSRMFLDPDUNHWLQJXVáXJILQDQVRZ\FK
3RMFLHÄPDUNHWLQJ´ MHVWGHILQLRZDQHQDZLHOH VSRVREyZ5y*QHSRGHMFLD DNFHQWXM
RGPLHQQH DVSHNW\ G]LDáDOQRFL PDUNHWLQJRZHM SRGOHJDM HZROXFML Z PLDU QRZ\FK
GRZLDGF]H SUDNW\F]Q\FK V\JQDOL]XMWH* LVWQLHQLH Uy*Q\FK V]Nyá SRMPRZDQLD LVWRW\
PDUNHWLQJX]ZáDV]F]DZQRZ\FKREV]DUDFKMHJRVWRVRZDQLD'RUHODW\ZQLHQRZHMG]LHG]LQ\
PDUNHWLQJX QDOH*\ PDUNHWLQJ XVáXJ ILQDQVRZ\FK NWyU\ ]ZáDV]F]D Z ZDUXQNDFK SROVNLHJR
U\QNXMHVWQDHWDSLHLQWHQV\ZQHJRUR]ZRMXLIRUPXáRZDQLD]DVDGVZRMHMRGUEQRFL
:HGáXJ
Kotlera
1
ÄPDUNHWLQJ REHMPXMH LQG\ZLGXDOQH RUD] ]ELRURZH G]LDáDQLD
XáDWZLDMFH L SU]\SLHV]DMFH VDW\VIDNFMRQXMF Z\PLDQ Z ]PLHQQ\P RWRF]HQLX SRSU]H]
1
Kotler Ph., Marketing.
$QDOL]DSODQRZDQLHZGUD*DQLHNRQWUROD
Gebethner i S-ka, Warszawa 1996, s. 15.
2
Agnieszka Bojnowska
SURGXNFM Z\FHQ SURPRFM L G\VWU\EXFM GyEU XVáXJ L LGHL´ 7UDIQ ]GDQLHP DXWRUNL
Z\GDMHVLE\üGHILQLFMD'LHWOD
2
JG]LHSU]H]PDUNHWLQJ UR]XPLHP\ÄG]LDáDOQRüSRGPLRWyZ
JRVSRGDUF]\FK PDMF QD FHOX SR]QDQLH L GRVWRVRZDQLH VL GR SRWU]HE U\QNX RUD]
RGG]LDá\ZDQLH QD SRS\W L SRGD* XZ]JOGQLDMFH Z\PDJDQLD L SUHIHUHQFMH ILQDOQ\FK
nabywców”.
3U]\MPXMHP\*HSURGXNWHP]SXQNWXZLG]HQLDPDUNHWLQJXVZV]\VWNLHDUW\NXá\ OXE
SURFHV\ NWyUH VWDQRZL ZDUWRü GOD NRQVXPHQWD GREUD PDWHULDOQH L XVáXJL V]D GZLHPD
RGUEQ\PL SRGJUXSDPL NDWHJRULL ÄSURGXNW´ .RQVHNZHQFM WHJR MHVW SU]\SLV\ZDQLH RIHUFLH
U\QNRZHM LQVW\WXFML ILQDQVRZ\FK FHFK VSHF\ILF]Q\FKNWyUHRGQRV]VLZ\áF]QLHGRXVáXJ
DOH WH* Z\NRU]\VWDQLH GRZLDGF]H SU]HGVLELRUVWZ KDQGORZ\FK F]\ SURGXNF\MQ\FK RUD]
VWRVRZDQLHVLGRRJyOQ\FK]DVDGPDUNHWLQJX
,VWQLHMGX*HWUXGQRFL]H]GHILQLRZDQLHPSRMFLDXVáXJD
Wg Adriana Payne’a
3
„jest
WR ND*GD F]\QQRü ]DZLHUDMFD Z VRELH HOHPHQW QLHPDWHULDOQRFL NWyUD SROHJD QD
RGG]LDá\ZDQLX QD NOLHQWD OXE SU]HGPLRW\ EG( QLHUXFKRPRFL ]QDMGXMFH VLZMHJR
SRVLDGDQLX D NWyUD QLH SRZRGXMH SU]HQLHVLHQLD SUDZD ZáDVQRFL 3U]HQLHVLHQLH SUDZD
ZáDVQRFL PR*H MHGQDN QDVWSLü D ZLDGF]HQLH XVáXJL PR*H E\ü OXE WH* QLH E\ü FLOH
]ZL]DQH]GREUHPPDWHULDOQ\P´:L*HVLWR]FHFKDPLFKDUDNWHU\VW\F]Q\PLVDPHMXVáXJLL
SU]HNáDGDQDVSHF\ILF]QHWUDNWRZDQLHXVáXJLMDNRSURGXNWXPDUNHWLQJRZHJR
0DUNHWLQJ XVáXJ ILQDQVRZ\FKRNUHOLP\ MDNR ]LQWHJURZDQH G]LDáDQLD LQVW\WXFML
ILQDQVRZ\FK PDMFH QD FHOX LGHQW\ILNRZDQLH SU]HZLG\ZDQLH L ]DVSDNDMDQLH SRWU]HE
QDE\ZFyZ WHJR URG]DMX XVáXJ RGG]LDá\ZDQLH QD SRS\W L SRGD* RUD] SURZDG]FH GR
RVLJQLFLDSU]H]WHLQVW\WXFMHVDW\VIDNFMRQXMFHJR]\VNX
.RQFHSFMHPDUNHWLQJXPL[ZVHNWRU]HXVáXJILQDQVRZ\FK
.ODV\F]QD NRQFHSFMD PDUNHWLQJXPL[ SROHJD QD PR*OLZLH QDMOHSV]HM NRPSR]\FML
czterech podstawowych elementów, a mianowicie: produktu, ceny, dystrybucji, promocji
3:SU]\SDGNXG]LDáDOQRFLZVIHU]HXVáXJGRGDWNRZ\PSLW\PHOHPHQWHPMHVWSHUVRQHO
=DOHW NRQFHSFML 3 PDUNHWLQJXPL[ ZHGáXJ .RWOHUD
4
MHVW ]ZUyFHQLH XZDJL QD GHF\GXMFH
]QDF]HQLHNZDOLILNDFMLF]áRZLHNDZG]LDáDOQRFLXVáXJRZHM
:HGáXJLQQHMNRQFHSFML
5
VWUDWHJLDILUP\XVáXJRZHMSRZLQQDREHMPRZDüHOHPHQWRZ
NRQFHSFMPDUNHWLQJX±PL['RZ\Uy*QLRQ\FKGRWGSLFLXHOHPHQWyZGRGDQRMHV]F]H
·
ZLDGHFWZRLRWRF]HQLHPDWHULDOQH ZLDGF]HQLDXVáXJ
physical evidence)– obejmuje ono
X*\WNRZDQHGREUDPDWHULDOQHRUD]LQQHHOHPHQW\RWRF]HQLDSURFHVXZLDGF]HQLDXVáXJL
·
SURFHVZLDGF]HQLDXVáXJL
NWyU\]DZLHUDZVRELHRJyáSUREOHPyZ]ZL]DQ\FK]
IXQNFMRQRZDQLHP ILUP\ QSZ\SRVD*HQLH LQVW\WXFML WHFKQRORJLH V\VWHP\ LQIRUPDF\MQH
Z\GDMQRüSUDF\
,VWRWG]LDáDPDUNHWLQJRZ\FK
process
EG]LHRIHURZDQLHZáDFLZHJR
SURGXNWX RZáDFLZHM MDNRFLZHZáDFLZ\PPLHMVFX SRZáDFLZHM FHQLH ZH ZáDFLZ\P
F]DVLHLSU]H]ZáDFLZRVREW]ZNRQFHSFMD:
firmy ubezpieczeniowej
6
.
Zdaniem Grzegorczyka
7
NRQFHSFMDSLFLRHOHPHQWRZHJRPDUNHWLQJX±PL[MHVWWUDIQD
QDWRPLDVW UR]V]HU]DQLH MHM GR VLHGPLX HOHPHQWyZ MHVW NRQVWUXNFM WHRUHW\F]QEH]
SUDNW\F]QHJR X]DVDGQLHQLD :\QLND WR ] IDNWX *H L ZLDGHFWZR PDWHULDOQH ZLDGF]HQLD
2
Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985, s. 18.
3
3D\QH$0DUNHWLQJXVáXJ3:(V
.
4
Kotler Ph., Marketing.
$QDOL]DSODQRZDQLHZGUD*DQLHNRQWUROD
Gebethner i S-ka, Warszawa 1996, s.56.
5
Booms B.H., Bitner M.J., Marketing Strategies and Organisation Structures for Service Firm, Marketing of
Service, AMA Chicago 1981, s. 34.
6
1RZRWDUVND5RPDQLDN%0DUNHWLQJXVáXJXEH]SLHF]HQLRZ\FK3:(:DUV]DZDV
7
*U]HJRUF]\N:0DUNHWLQJEDQNRZ\±SRGUF]QLN%LEOLRWHND0HQHG*HUDL%DQNRZFD:DUV]DZDV
 8VáXJLILQDQVRZH±VSHF\ILF]Q\SURGXNWPDUNHWLQJRZ\
3
XVáXJL MDN L VDPSURFHV MHMZLDGF]HQLDPR*QD ]DOLF]\üGR V]HURNRSRMWHMSURPRFML OXEGR
SURGXNWXLMHJRMDNRFL-HJR]GDQLHPUyZQLH*SLFLRHOHPHQWRZDNRQFHSFMDQLHMHVWZROQDRG
ZWSOLZRFL 3LW\ HOHPHQW WM NDGUD MHVW WUDNWRZDQ\ RGG]LHOQLH MDNR GRGDWNRZD F]ü
VWUDWHJLL ILUP\ $OH SHUVRQHO Z\VWSXMH SU]HFLH* Z UDPDFK SURPRFML Z V]F]HJyOQRFL SU]\
VSU]HGD*\ EH]SRUHGQLHM RUD] DNFML SRSLHUDQLD VSU]HGD*\ 7H ]DJDGQLHQLD áF]VL SU]HGH
ZV]\VWNLP]SUREOHPDW\NSURPRFMLVSU]HGD*\
=LQWHJURZDQ ] PDUNHWLQJLHP VSRáHF]Q\P MHVW NRQFHSFMD & NWyUD REHMPXMH
QDVWSXMFHG]LDáDQLD
·
ZDUWRüGODNOLHQWDFXVWRPHUYDOXH
·
koszty (costs)
·
Z\JRGQDE\FLDFRQYHQLHQFH
·
NRPXQLNDFM]NOLHQWHPFRPPXQLFDWLRQV
: P\O WHM NRQFHSFML LQVW\WXFMD ILQDQVRZD SRZLQQD SU]HWHVWRZDü ZV]HONLH QRZH
IRUP\XVáXJZSURZDG]DQ\FKQDU\QHNWDNDE\ZPR*OLZHZ\VRNLPVWRSQLXGRVWRVRZ\ZDü
MH GR RF]HNLZD NOLHQWyZ : UDPDFK RULHQWDFML PDUNHWLQJRZHM HIHNW\ZQLHM MHVW RIHURZDü
NOLHQWRZL XVáXJ NWyU RQ DNFHSWXMH QL* QDPDZLDü GR F]HJR R F]\P QLH MHVW GR NRFD
SU]HNRQDQ\ %UDQLH SRG XZDJ NRV]WyZ D QLH FHQ\ SURZDG]L GR REQL*DQLD SR]LRPX
SRQRV]RQ\FK QDNáDGyZ : ND*GHM ILUPLH LVWQLHMPR*OLZRFL RJUDQLF]DQLD NRV]WyZ D WR
SURZDG]L GR Z\*V]\FK GRFKRGyZ : WDNLHM V\WXDFML PR*OLZH MHVW RIHURZDQLH QDE\ZFRP
GRGDWNRZ\FKZLDGF]HDE\GRSURZDG]LüGRZ]URVWXVDW\VIDNFMLNOLHQWD.ROHMQ\HOHPHQWWR
GEDáRüRZ\JRGQDE\FLDDQLHW\ONRVDPRPLHMVFHZLDGF]HQLDXVáXJL:D*Q\PHOHPHQWHP
MHVWQDZL]DQLHGLDORJX]NOLHQWHPDQLHW\ONRMHGQRVWURQQHSU]HND]\ZDQLHLQIRUPDFML
6WUXNWXUDXVáXJLILQDQVRZHM
3URGXNWHP Z NRQFHSFML PDUNHWLQJX MHVW ZV]\VWNR FR PR*QD RIHURZDü QD U\QNX D
ZLF GREUD PDWHULDOQH XVáXJL LGHH OXG]LH RUJDQL]DFMH PLHMVFD 3RQLHZD* ZDUXQNLHP
U\QNRZHJRVXNFHVXSURGXNWXMHVWMHJR]GROQRüGR]DVSRNRMHQLDRNUHORQ\FKSRWU]HEMHVWRQ
UyZQLH* GHILQLRZDQ\ Z PDUNHWLQJX MDNR ]ELyU NRU]\FL GOD QDE\ZF\ )DNW\F]QLH ZLF
NRQVXPHQFL QLH NXSXM GyEU F]\ XVáXJ OHF] SáDF ]D NRQNUHWQH NRU]\FL L ZDUWRü
SU]HGVWDZLRQHM LP RIHUW\1D U\QNX ILQDQVRZ\P PDP\ GR F]\QLHQLD ] RNUHORQ NDWHJRUL
SURGXNWXPDUNHWLQJRZHJR WM XVáXJ ILQDQVRZ NWyUHMPRJ WRZDU]\V]\ü GREUDPDWHULDOQH
OXELQQHXVáXJLRPQLHMV]\P]QDF]HQLX
8VáXJL ILQDQVRZH SRGREQLH MDN LQQH SURGXNW\ PDUNHWLQJRZH V NDWHJRUL
G\QDPLF]QREHMPXMFUy*QRURGQHNRU]\FLRIHURZDQH LFKQDE\ZFRP:VWUXNWXU]HXVáXJ
PR*QD Z\Uy*QLü SR]LRP\ ] NWyU\FK ND*G\ JUXSXMH SHZQH FHFK\ SRVWU]HJDQH SU]H]
NOLHQWyZMDNRNRU]\FL
·
Poziom centralny
EGF\ W]Z LVWRW UG]HQLHP SRGVWDZRZZHUVM XVáXJL ILQDQVRZHM
QDNWyU\ VNáDGDMVLSRGVWDZRZHNRU]\FLRWU]\P\ZDQHSU]H]QDE\ZF QSPR*OLZRü
VILQDQVRZDQLDRNUHORQ\FKZ\GDWNyZ
·
8VáXJD U]HF]\ZLVWD RF]HNLZDQ NWyUWZRU] FHFK\ L HOHPHQW\ GHF\GXMFH R VLOH
SRVWU]HJDQLD XVáXJL ILQDQVRZHM SU]H] SRWHQFMDOQ\FK QDE\ZFyZ D WDN*H NRQNXUHQWyZ ±
MHVW WR NRPELQDFMD ]PLHQQ\FK GDMFD PR*OLZRü GRVWRVRZDQLD XVáXJL GR SRWU]HE L
Z\PDJD NOLHQWyZ QS FHQD L PR*OLZRFL MHM QHJRFMRZDQLD SURFHGXUD UR]SDWU\ZDQLD
ZQLRVNyZ NUHG\WRZ\FK PR*OLZH WHUPLQ\ VSáDW NUHG\WyZ VSRVRE\ OLNZLGDFML SROLV\
XEH]SLHF]HQLRZHM:V]\VWNLH WH FHFK\ GRGDM QRZ\FK ZDUWRFL GR SRGVWDZRZHM ZHUVML
XVáXJL8VáXJDRF]HNLZDQDREHMPXMH WHFHFK\NWyU\FKNOLHQWVLVSRG]LHZDSU]\FKRG]F
GRXVáXJRGDZF\SRNRQNUHWQ\SURGXNW
·
8VáXJD SRV]HU]RQD REHMPXMF GRGDWNRZH NRU]\FL GHF\GXMFH R SU]HZDG]H
NRQNXUHQF\MQHMQDU\QNXNWyU\FKNOLHQWVLQLHVSRG]LHZDáQSPR*OLZRüSU]HNURF]HQLD
 4
Agnieszka Bojnowska
VWDQX NRQWD GR RNUHORQHM Z\VRNRFL NXSQR NUHG\WX SU]H] WHOHIRQ QLHRGSáDWQH
ubezpieczenie, oferowanie karty kredytowej.
8
,
NWyU\SRND]XMHMDNGDQDXVáXJDSRZLQQDZ\JOGDüZSU]\V]áRFL-HVW WRSU]\V]áDZHUVMD
NRQNUHWQHJRSURGXNWXXVáXJRZHJR
:OLWHUDWXU]HPR*QDVSRWNDüZ\Uy*QLDQLHMHV]F]HMHGQHJRSR]LRPXXVáXJLSRWHQFMDOQHM
·
8VáXJDILQDQVRZDSRV]HU]RQD
8VáXJDILQDQVRZDU]HF]\ZLVWD
Istota
UG]H
XVáXJL
finansowej
5\VXQHN8VáXJDILQDQVRZDLMHMSR]LRP\
'UyGáR3OXWD2OHDUQLN00DUNHWLQJXVáXJEDQNRZ\FK3:(:DUV]DZDV
: ZDUXQNDFK NRQNXUHQFML U\QNRZHM FRUD] ZLNV]HJR ]QDF]HQLD QDELHUDM NRU]\FL
GRGDWNRZH XVáXJL ILQDQVRZHM ]DOLF]RQH GR SR]LRPX WU]HFLHJR F]\OL XVáXJL SRV]HU]RQHM
,QVW\WXFMH ILQDQVRZH PDM ERZLHP Z VZHM RIHUFLH FRUD] V]HUV]JDP XVáXJ NWyUH QD
SR]LRPLH XVáXJL U]HF]\ZLVWHM XSRGDEQLDMVL QDELHUDM FHFK VWDQGDU\]DFML Z ]DNUHVLH
ZDUXQNyZLFKQDE\FLD=DXZD*\üWDN*HPR*QDÄSU]HFKRG]HQLH´FHFK]SR]LRPXZ\*V]HJRQD
QL*V]\ ZUD] ] XSá\ZHP F]DVX VSRZRGRZDQH QDODGRZDQLHP SU]H] NRQNXUHQFM
SRV]HU]DQLHPVLZLDGRPRFLNOLHQWyZFRGRRIHUWU\QNRZ\FKILQDQVRZ\FKLZ]URVWHPLFK
Z\PDJD
&HFK\FKDUDNWHU\VW\F]QHXVáXJLILQDQVRZHMLLFKLPSOLNDFMHPDUNHWLQJRZH
Kotler
9
UR]Uy*QLD F]WHU\ URG]DMH SURGXNWyZ ± RG NODV\F]QHJR GREUD PDWHULDOQHJR
F]\VWHJRSURGXNWXGRNODV\F]QHMXVáXJLF]\VWHMXVáXJL
·
.ODV\F]QHGREURPDWHULDOQHF]\VW\SURGXNWSRGVWDZRZHGREUDVSR*\ZF]HF]\DUW\NXá\
KLJLHQLF]QHWDNLPSURGXNWRPQLHWRZDU]\V]\*DGQDXVáXJD
·
'REUR PDWHULDOQH ZUD] ] WRZDU]\V]F PX XVáXJ SRGNUHODMF WURVNRNOLHQWD
SU]\NáDGHPWDNLHJRGREUDVNRPSXWHU\
8
)XUDZLN%L:0DUNHWLQJXVáXJILQDQVRZ\FK3:1:DUV]DZDV
9
Kotler Ph., Marketing.
$QDOL]DSODQRZDQLHZGUD*DQLHNRQWUROD
Gebethner i S-ka, Warszawa 1996., s.89.
 8VáXJLILQDQVRZH±VSHF\ILF]Q\SURGXNWPDUNHWLQJRZ\
5
·
8VáXJD MDNR HOHPHQW SRGVWDZRZ\ Z SDNLHFLH ] GUXJRU]GQ\PL WRZDU]\V]F\PL MHM
GREUDPLLXVáXJDPLRPQLHMV]\P]QDF]HQLXQSSU]HORWVDPRORWHPZSLHUZV]HMNODVLH
·
.ODV\F]QDXVáXJDF]\VWDXVáXJDQSQDXF]DQLHSV\FKRWHUDSLD
Elementy materialne
Elementy niematerialne
1LHPDWHULDOQRü
5\VXQHN1LHPDWHULDOQRüSURGXNWX
'UyGáRÄ0DUNHWLQJXVáXJ´SRGUHG$6W\:\G$(:URFáDZ:URFáDZ
1DQLHSRZWDU]DOQ\FKDUDNWHUXVáXJVNáDGDMVLF]WHU\SRGVWDZRZHFHFK\FKDUDNWHU\VW\F]QH
·
1LHPDWHULDOQRü±XVáXJLVZZLNV]RFLSU]\SDGNyZQLH]ZL]DQH]Z\WZDU]DQLHPGyEU
PDWHULDOQ\FK .RQVHNZHQFM WHM FHFK\ MHVW QLHPR*QRü GRWNQLFLD ]REDF]HQLD
VSUyERZDQLDXVá\V]HQLDSRZFKDQLDSURGXNWXSU]HGGRNRQDQLHP]DNXSX WDN MDNPD WR
PLHMVFH Z RGQLHVLHQLX GR GyEU PDWHULDOQ\FK .OLHQW PR*H PLHü GX*H WUXGQRFL ]
GRVWU]H*HQLHP NRU]\FL MDNLH QLHPDWHULDOQ\ SURGXNWPR*HPX ]DRIHURZDü L WUXGQR PX
RGSRZLHG]LHü QD S\WDQLH FR ZáDFLZLH NXSXMH &]\QQLN QLHPDWHULDOQRFL RGJU\ZD
GHF\GXMFURO UyZQLH* GODWHJR *H NOLHQFL F]VWR PDM NáRSRW\ ] RNUHOHQLHP MDNRFL
SURGXNWX SU]HG GRNRQDQLHP ]DNXSX F]DVDPL ]D WUXGQRFL WDNLH Z\VWSXM WDN*H SR
]DNXSLH SURGXNWX L MHJR X*\FLX FKRFLD*E\ ] EUDNX NZDOLILNDFML GR SUDZLGáRZHM RFHQ\
Z\ZLDGF]RQHM XVáXJL 'OD NOLHQWD LQVW\WXFML ILQDQVRZHM R]QDF]D WR SRQRV]HQLH
ZLNV]HJR U\]\ND Z PRPHQFLH SRGHMPRZDQLD GHF\]ML R ]DNXSLH XVáXJL ILQDQVRZHM L
NRQLHF]QRü SRV]XNLZDQLD VXEVW\WXWyZ RZHM QLHPDWHULDOQRFL F]HJR SU]\NáDGHP MHVW
RGQRV]HQLHVLGRWDNLFKNDWHJRULLMDN]DXIDQLHGRLQVW\WXFMLMHMUHQRPDZLDU\JRGQRüL
SURIHVMRQDOL]PMHMSUDFRZQLNyZ6SRVRE\]ZLNV]DQLDPDWHULDOQRFL
·
0DWHULDOQHGRZRG\ZLDGHFWZD]DNXSXXVáXJLILQDQVRZHM
·
)L]\F]QHRWRF]HQLHSURFHVXZLDGF]HQLDXVáXJ
·
:\JOGL]DFKRZDQLHRVyEZLDGF]F\FKXVáXJ
·
Gwarancja.
·
1LHMHGQRURGQRü ± XWUXGQLDMFD VWDQGDU\]DFM 8VáXJL V QLHMHGQROLWH QLHVWDQGDUGRZH L
EDUG]R XUR]PDLFRQH 7R ]Uy*QLFRZDQLH SRMDZLD VL ]H Z]JOGX QD ]QDF]F\ XG]LDá
SHUVRQHOX LQVW\WXFML ILQDQVRZHMZSURFHVLH VSU]HGD*\:SUDNW\FHPDP\GR F]\QLHQLD ]
GRü]QDF]Q\P]Uy*QLFRZDQLHPSR]LRPXREVáXJLNOLHQWDZ]DNUHVLHMHGQHMXVáXJLQDZHW
Z RGG]LDáDFK WHJR VDPHJR EDQNX 6WRVRZDQH SURFHGXU\ L NRQNUHWQH ]DFKRZDQLD
SHUVRQHOX ZSá\ZDM QD ]QDF]QH ]Uy*QLFRZDQLH ]DGRZROHQLD NOLHQWD -HVW WR WDN ]ZDQD
QLHVWDáD
MDNRü XVáXJ
,QVW\WXFMH NWyUH FKF ]DSHZQLü NRQWURO QDG
MDNRFL
Z\NRQ\ZDQ\FKXVáXJPRJG]LDáDüZWU]HFKSáDV]F]\]QDFK
·
3URZDG]Lü
monitoring zadowolenia klientów – poprzez system zbierania sugestii,
VNDUJ F]\
UHNODPDFML FR XPR*OLZLD ZF]HVQH Z\NU\FLH ]GLDJQR]RZDQLH
L
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Tematy
    Start
    ustawa o finansach samorządów, Akty prawne, Akty prawne
    ustawa o finansach publicznych, Studia, 3 rok, semestr 5, semestr 5 SPRAWKA, GN SPRAWKA
    ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Dziennikarstwo - studia magisterskie Public Relations, 3 SEM. PR, Fundrising i finansowanie projektów PR
    ustawa o rachunkowości, Rachunkowość i finanse
    vat, prawo, Materiały, Prawo finansowe
    Ustawa o rachunkowości 2013 AKTUALNA, Studia UMK FiR, Licencjat, I rok, Rachunkowość finansowa A.Zawadzki (w) U.Wolszon (ć)
    ustawa o fundacjach, Dziennikarstwo - studia magisterskie Public Relations, 3 SEM. PR, Fundrising i finansowanie projektów PR
    ustawa o pośrednictwie ubezpieczeniowym, ogólny, UE Katowice BOND Finanse i Rachunkowość, Rok 2, Semestr 4, Ubezpieczenia
    ustawa o CIT, PRAWO UŁ, III rok, Prawo finansowe
    ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (z dn. 17 grudnia 2004, ustawy 2014
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kucharkazen.opx.pl
  • Jak łatwo nam poczuć się tą jedyną i jakież zdziwienie, kiedy się nią być przestaje.

    Designed By Royalty-Free.Org