Photo Rating Website
Start vanitas, A vat-25, uszkujnik-, v1.3, mody
ustawa o odpowiedzialności za ...

ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (z dn. 17 grudnia 2004, ustawy 2014 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->©Kancelaria Sejmus. 1/75USTAWAz dnia 17 grudnia 2004 r.o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychDział IPrzepisy ogólneArt. 1.Ustawa określa zasady i zakres odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finan-sów publicznych, organy właściwe oraz postępowanie w sprawach o naruszenie dys-cypliny finansów publicznych.Art. 2.Określenia zawarte w dziale II: „finanse publiczne”, „środki publiczne”, „jednostkasektora finansów publicznych”, „budżet”, „plan finansowy”, „wydatek”, „dotacja”,„rezerwa”, „sprawozdanie z wykonania procesów gromadzenia środków publicznychi ich rozdysponowania” oraz „kontrola zarządcza” mają znaczenie nadane im wustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240, z późn. zm.1)).Art. 3.Przepisów ustawy, z zastrzeżeniem art. 16, nie stosuje się do określania, ustalania,poboru lub wpłaty należności celnych i należności z tytułu podatków i opłat, o któ-rych mowa w art. 2 § 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja po-datkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.2)), stanowiących dochody budżetupaństwa lub jednostki samorządu terytorialnego, w tym odsetek za zwłokę, a takżeudzielania ulg i zwolnień w zakresie tych należności.Opr acowano napodstawie t.j. Dz. U.z 2013 r . poz. 168, z2012 r . poz. 1529.Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620,Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 185, poz.1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707 oraz z 2012 r.poz. 1456, 1530 i 1548.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1101,1342 i 1529 oraz z 2013 r. poz. 35.1)2013-04-10©Kancelaria Sejmus. 2/75Dział IIOdpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznychRozdział 1Zakres odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychArt. 4.1. Odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych podlegają, zzastrzeżeniem art. 4a:1) osoby wchodzące w skład organu wykonującego budżet lub plan finansowyjednostki sektora finansów publicznych albo organu zarządzającego pod-miotu niezaliczanego do sektora finansów publicznych, któremu przekazanodo wykorzystania lub dysponowania środki publiczne, lub zarządzającegomieniem tych jednostek lub podmiotów;2) kierownicy jednostek sektora finansów publicznych;3) pracownicy jednostek sektora finansów publicznych lub inne osoby, którymodrębną ustawą lub na jej podstawie powierzono wykonywanie obowiąz-ków w takiej jednostce, których niewykonanie lub nienależyte wykonaniestanowi czyn naruszający dyscyplinę finansów publicznych, z zastrzeże-niem ust. 2;4) osoby wykonujące w imieniu podmiotu niezaliczanego do sektora finansówpublicznych, któremu przekazano do wykorzystania lub dysponowaniaśrodki publiczne, czynności związane z wykorzystaniem tych środków lubdysponowaniem tymi środkami.2. W przypadku naruszenia dyscypliny finansów publicznych określonego w art. 17osoba niebędąca pracownikiem jednostki sektora finansów publicznych, którejna podstawie przepisów o zamówieniach publicznych zamawiający powierzyłprzygotowanie lub przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia pu-blicznego, działająca jako pełnomocnik zamawiającego, podlega odpowiedzial-ności za to naruszenie, jeżeli zamawiający jest jednostką sektora finansów pu-blicznych lub udzielane zamówienie publiczne jest finansowane ze środków pu-blicznych.Art. 4a.Odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych określone wart. 13 podlegają:1) osoby zobowiązane lub upoważnione do działania w imieniu podmiotu, któ-remu odrębną ustawą lub na jej podstawie albo na podstawie umowy lub wdrodze porozumienia powierzono określone zadania związane z realizacjąprogramu finansowanego z udziałem środków pochodzących z budżetu UniiEuropejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanejprzez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Han-dlu (EFTA) lub innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych2013-04-10©Kancelaria Sejmus. 3/75niepodlegających zwrotowi, zwanych dalej „środkami unijnymi lub zagra-nicznymi”;2) osoby zobowiązane do realizacji projektu finansowanego z udziałem środ-ków unijnych lub zagranicznych, którym przekazano środki publiczne prze-znaczone na realizację tego projektu lub które wykorzystują takie środki;3) osoby zobowiązane lub upoważnione do działania w imieniu podmiotu zo-bowiązanego do realizacji projektu finansowanego z udziałem środkówunijnych lub zagranicznych, któremu przekazano środki publiczne przezna-czone na realizację tego projektu lub który wykorzystuje takie środki.Art. 5.1. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:1) nieustalenie należności Skarbu Państwa, jednostki samorządu terytorialnegolub innej jednostki sektora finansów publicznych albo ustalenie takiej na-leżności w wysokości niższej niż wynikająca z prawidłowego obliczenia;2) niepobranie lub niedochodzenie należności Skarbu Państwa, jednostki samo-rządu terytorialnego lub innej jednostki sektora finansów publicznych albopobranie lub dochodzenie tej należności w wysokości niższej niż wynikają-ca z prawidłowego obliczenia;3) niezgodne z przepisami umorzenie należności Skarbu Państwa, jednostkisamorządu terytorialnego lub innej jednostki sektora finansów publicznych,odroczenie jej spłaty lub rozłożenie spłaty na raty albo dopuszczenie doprzedawnienia tej należności;4) (uchylony).2. (uchylony).3. Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do należności z tytułu składek, do poboruktórych są obowiązani Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Prezes Kasy Rolni-czego Ubezpieczenia Społecznego.Art. 6.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:1) nieprzekazanie w terminie do budżetu w należnej wysokości pobranych do-chodów należnych Skarbowi Państwa lub jednostce samorządu terytorialne-go;2) niedokonanie w terminie wpłaty do budżetu w należnej wysokości docho-dów przez jednostkę budżetową, nadwyżki środków obrotowych przez sa-morządowy zakład budżetowy albo nadwyżki środków finansowych przezagencję wykonawczą.Art. 7.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest przeznaczenie dochodów uzy-skiwanych przez jednostkę budżetową na wydatki ponoszone w tej jednostce.2013-04-10©Kancelaria Sejmus. 4/75Art. 8.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:1) przekazanie lub udzielenie dotacji z naruszeniem zasad lub trybu przekazy-wania lub udzielania dotacji;2) niezatwierdzenie w terminie przedstawionego rozliczenia dotacji;3) nieustalenie kwoty dotacji podlegającej zwrotowi do budżetu.Art. 9.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:1) wydatkowanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem określonym przezudzielającego dotację;2) nierozliczenie w terminie otrzymanej dotacji;3) niedokonanie w terminie zwrotu dotacji w należnej wysokości.Art. 10.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie zmiany w budżecielub planie, stanowiącym podstawę gospodarki finansowej jednostki sektora finansówpublicznych, bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia.Art. 11.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środkówpublicznych bez upoważnienia określonego ustawą budżetową, uchwałą budżetowąlub planem finansowym albo z przekroczeniem zakresu tego upoważnienia lub znaruszeniem przepisów dotyczących dokonywania poszczególnych rodzajów wydat-ków.Art. 12.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest przeznaczenie środków rezerwyna inny cel niż określony w decyzji o ich przyznaniu.Art. 13.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:1) przyznanie lub przekazanie środków związanych z realizacją programów lubprojektów finansowanych z udziałem środków unijnych lub zagranicznychbez zachowania lub z naruszeniem procedur obowiązujących przy ich przy-znaniu lub przekazaniu;2) niedokonanie w terminie przez przyznającego lub przekazującego środkizwiązane z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałemśrodków unijnych lub zagranicznych rozliczenia tych środków;3) nieustalenie podlegającej zwrotowi kwoty środków związanych z realizacjąprogramów lub projektów finansowanych z udziałem środków unijnych lubzagranicznych albo ustalenie takiej kwoty w wysokości niższej niż wynika-jąca z prawidłowego obliczenia;2013-04-10©Kancelaria Sejmus. 5/754) niedochodzenie podlegającej zwrotowi kwoty środków związanych z reali-zacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unij-nych lub zagranicznych albo dochodzenie takiej kwoty w wysokości niższejniż wynikająca z prawidłowego obliczenia;5) niezgodne z przepisami umorzenie podlegającej zwrotowi kwoty środkówzwiązanych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udzia-łem środków unijnych lub zagranicznych, odroczenie jej spłaty lub rozłoże-nie spłaty na raty albo dopuszczenie do przedawnienia tej należności;6) wykorzystanie środków publicznych lub środków przekazanych ze środkówpublicznych, związanych z realizacją programów lub projektów finansowa-nych z udziałem środków unijnych lub zagranicznych, niezgodnie z prze-znaczeniem lub z naruszeniem procedur obowiązujących przy ich wykorzy-staniu, w tym:a) procedur określonych przepisami o zamówieniach publicznych – wy-łącznie w zakresie określonym w art. 17,b) procedur określonych przepisami o koncesji na roboty budowlane lubusługi – wyłącznie w zakresie określonym w art. 17a;7) niedokonanie w terminie przez otrzymującego lub wykorzystującego środkipubliczne lub środki przekazane ze środków publicznych, związane z reali-zacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unij-nych lub zagranicznych, rozliczenia tych środków;8) niedokonanie w terminie lub w należnej wysokości zwrotu kwoty środkówpublicznych lub środków przekazanych ze środków publicznych, związa-nych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałemśrodków unijnych lub zagranicznych;9) nieprzekazanie w terminie lub w należnej wysokości zwracanej kwoty środ-ków publicznych lub środków przekazanych ze środków publicznych, zwią-zanych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałemśrodków unijnych lub zagranicznych, przez podmiot, za pośrednictwem któ-rego zwracane są te środki.Art. 14.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest nieopłacenie w terminie przezjednostkę sektora finansów publicznych:1) składek na ubezpieczenia społeczne,2) składek na ubezpieczenie zdrowotne,3) składek na Fundusz Pracy,4) składek na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,5) wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych– albo ich opłacenie w kwocie niższej niż wynikająca z prawidłowego oblicze-nia.Art. 15.Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zaciągnięcie zobowiązania bezupoważnienia określonego ustawą budżetową, uchwałą budżetową lub planem finan-2013-04-10 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Tematy
    Start
    Ustawa Prawo Farmaceutyczne, prawo farmaceutyczne
    ustawa o sądzie najwyższym, Administracja UKSW Ist, Organy Ochrony Prawnej, Organy ochrony prawnej UKSW
    ustawa o ochronie konkurencji, Zarządzanie UE Katowice - licencjat - materiały, zarządzanie UE Katowice - 2 rok - materiały
    ustawa o GN, Studia, 3 rok, semestr 5, semestr 5 SPRAWKA, GN SPRAWKA
    Ustawa Prawo Celne 2012, Materiały naukowe, Materiały - prawo celne
    ustawa o ochronie przyrody, ►► UMK TORUŃ - wydziały w Toruniu, ► WYDZIAŁ Biologii, WYDZIAŁ Chemii, Biotechnologia UMK (BiNOZ, WCh, WBIOŚ, Biotech), OCHRONA ŚRODOWISKA
    ustawa o PRM, Ratownictwo medyczne, ratownictwo medyczne(1)
    ustawa o kosmetykach, Kosmetyka, Chemia kosmetyczna, PREPARATY KOSMETYCZNE
    ustawa o SOR, Ratownictwo medyczne, ratownictwo medyczne(1)
    ustawa o chorobach zakaznych, Lekarski, Choroby zakaźne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aptekaviola.keep.pl
  • Jak łatwo nam poczuć się tą jedyną i jakież zdziwienie, kiedy się nią być przestaje.

    Designed By Royalty-Free.Org