Ustawienie kąta wtrysku - pompa wtryskowa TDI, Samochód, Grupa VAG - VW, Audi, Seat, Skoda, Dokumenty i instrukcje
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->Problemy z odpalaniem TDI (na pompie wtryskowej) -ustawienie kąta wtrysku, korekcja dawki paliwa i dawkirozruchowejUwaga częściowo opis pochodzi ze strony: www.a4-klub.plJedną z przyczyn złego odpalania silnika 1.9TDI jest przestawiony kąt wtrysku, często mechanicy wymieniając rozrząd nie zwracająna to uwagi, co w przyszłości może powodować takie objawy. Opis dotyczy ustawienia statycznego kąta wtrysku na przykładziesilnika 1,9 TDI AFN - bardzo popularnej 110-tki występującego w wielu modelach VAG. Opis nie nadaje się do silników 1.9TDI napompowtryskach, jedynie silniki na pompie wtryskowej. Na koniec ustawimy także dawkę paliwa, aby autko było ciut żwawsze orazdawkę rozruchową, która także ma wpływ na odpalanie.Aby sprawdzić czy mamy prawidłowy kąt wtrysku podłączamy interfejs do auta, uruchamiamy program diagnostyczny:np.(VAG-COM-> Engine -> Measure Settings -> grupa 000 Później przełączamy na Basic Settings i tam obserwujemy drugąpozycje od lewej,jeśli wartość wacha się pomiędzy049-051mamy wzorcowo ustawiony kąt, kilka stopni w jedną czy druga stronynie wpływa znacząco, ale gdy kąt jest powiedzmy 20 czy niżej warto go ustawić.Potrzebne narzędzia:1. 13 - nasadowa2. 10 - nasadowa3. 13 - oczkowa4. grzechotka z krótką przedłużką5. śrubokręt krzyżakowy6. drewniany kij o dł. ok 50 cm i średnicy ok. 4-5 cm7. młotek8. VAG-COM + notebook + interfejs ODB2 (lub inne urządzenie na którym możemy odczytać statyczny kąt wtrysku)Wyposażenie dodatkowe:1. 40-50 minut wolnego czasu2. 0,5L-1,0L DogInTheFog (tutaj ilość i marka może zależeć od indywidualnych możliwości i upodobań :-)Przed rozpoczęciem pracy najlepiej rozgrzać auto do 90 C po czym ustawiamy niuńkę na równej powierzchni,wyłączamy zapłon i otwieramy maskę silnika, po czym zdejmujemy plastikową osłonę silnika (klucz nasadowy 10 ). I teraz:1.Zdejmujemy osłonę paska rozrządu uwalniając dwa zaczepy (fot.1ifot. 2)i odkręcając śrubokrętem krzyżakowym plastikowąśrubę (fot.3)po czym wyjmujemy plastikowy zaczep w który była wkręcona (tutaj trzeba uważać, aby podczas wyjmowania nieupuścić go, ponieważ wtedy czekać nas będzie dodatkowo zdejmowanie dolnej osłony silnika, żeby go stamtąd wyciągnąć, czegodoświadczyłem osobiście :-)2.Luzujemy dwie śruby mocujące pompę z przodu auta za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce z przedłużką. Dokonamytego przez otwory w kole zębatym pompywłaściwie je wcześniej ustawiając. Właściwe położenie koła umożliwiające dostęp do śrub pokazane jest nafot. 4.Śruba nr 1 jestdostępna przez otwór zaznaczony zieloną elipsą, natomiast śruba nr2 jest dostępna przez otwór znajdujący się pod śrubą mocującąkoło zębate pompy (zielona strzałka)Aby właściwie ustawić koło zębate, zapinamy bieg piąty i pchamy samochód do przodu dotąd, aż koło zębate ustawi się właściwie(może być przydatna druga osoba do obserwacji)3.Luzujemy śrubę nr 3 (fot.5) za pomocą klucza oczkowego 134.Luzujemy śrubę nr 4 (fot.6)za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce (dostęp jest ciężki, ale "da się"). Teraz możemywykorzystać pozycję drugą z wyposażenia dodatkowego :-)5. I teraz w zależności od tego, czy wartości kąta są za małe, czy za duże, przy pomocy kija drewnianego i młotka delikatnieprzestawiamy pompę (minimalne wartości) w zgodzie z tym co chcemy uzyskać (fot.7).6.Po korekcie dokręcamy mocno śrubę nr 3 uruchamiamy silnik i kontrolujemy kąt(VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)7.Jeśli kąt nadal jest nieprawidłowy gasimy silnik i powtarzamy punkty 5 i 6 do skutku.8.Jeśli wartość kąta jest poprawna (druga fotografia poniżej) gasimy silnik i ponownie ustawiamy koło zębate pompy tak jak w pkt.2, aby znowu uzyskać dostęp do śrub nr 1 i nr 2 i przykręcamy je mocno, następnie to samo ze śrubami 3 i 4.9.Zakładamy osłonę paska rozrządu, zapinamy zapinki i wkładamy plastikowy zaczep i wkręcamy śrubę plastikową (fot.3)10.Zakładamy osłonę plastikową silnika i zamykamy maskę.W moim przypadku kąt przed regulacją wynosił 000-002 po regulacji 055-057 (powinien 049-051), ale tak znikoma różnica nie jestzauważalna.Po regulacji nastąpiła kolosalna poprawa uruchamiania zimnego silnika: przy 5-7 stopniach palipraktycznie od razu, wcześniej szło to bardzo opornie.Poniżej zrzut ekranu z VAG-COM przed i po ustawieniach (pierwszy zrzut przerobiłem z drugiego, ponieważ zapomniałem zrobićzrzut z pomiaru przed ustawieniem kąta, ale wyglądało to właśnie jak na pierwszym obrazku)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.planette.xlx.pl
|
|
|
Tematy
StartUZALEZNIENIE OD INTERNETU - tekst, INTERNET - dokumentyv2.2.1.1 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.1.0.1 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.1.0.2 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.2.1.3 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.3.1.4 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.2.1.2 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.2.1.4 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.3.0.0 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me filesv2.3.1.7 release notes, DOKUMENTACJE FALOWNIKÓW, SERVO QUINN ANALOGOWY, QUINN, Quin, Quin02 2006, TK2KV2317 (D), read me files
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plangela90.opx.pl
|