Photo Rating Website
Start vanitas, A vat-25, uszkujnik-, v1.3, mody
Upośledzenie lekkie

Upośledzenie lekkie, PEDAGOGIKA [ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Uczniowie z upośledzeniem umysłowymUpośledzenie umysłoweIstotnie niższy niż przeciętny poziom funkcjonowania intelektualnego z jednocześniewystępującym ograniczeniem w zakresie dwóch lub więcej spośród następującychumiejętności przystosowawczych:Porozumiewania sięSamoobsługiTrybu życia domowegoUspołecznieniaKorzystania z dóbr społeczno-kulturowychSamodzielnościTroski o zdrowie i bezpieczeństwoUmiejętności szkolnychOrganizowania czasu wolnego i pracyUczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkimGrupa najliczniejszaUczniowie z u.u. oraz uczniowie, u których u.u. współwystępuje jako jeden z symptomówniepełnosprawności ruchowej (mpd) lub autyzmu.Zaburzenia o charakterze globalnym›Funkcje instrumentalne;›PercepcjaPamięćUwagaMyślenieMowaSprawności motoryczneSprawności manualneFunkcje kierunkoweMotywacja uczenia sięKontrola emocjiPotrzeba osiagnięćProcesy poznawczeMyślenie – konkretno-obrazowe (11-12 r.ż); sztywność, wolne tempo, mało samodzielne;brak możliwości abstrahowania, syntezy, uogólniania, wyciągania wniosków, samodzielnegoposzukiwania rozwiązań›Stosowanie czynności konkretnych (doświadczeń, obserwacji) przed przejściem doschematu, symbolu, kodu. Poznanie bezpośrednieStosowanie zasady poglądowościOdwoływanie się do wydarzeń w których uczestniczyliWykorzystywanie ilustracji, modeli, zdjęć, symulacji, inscenizacji›››Zaburzenia koncentracji uwagi; dominuje dowolna, rozproszona, mała podzielnośćUbogi zasób słów, przewaga słownika biernego nad czynnym, nie różni się pod względemformy i składni od mowy dzieci w normieNiejasne, niedokładne wrażenia zmysłowe; spostrzeganie – wąskie, globalne (związek zzaburzeniami analizy i syntezy)Zaburzenia pamięci logicznej – zaburzenia zapamiętywania i odtwarzania, koniecznośćlicznych powtórzeń, lepsza pamięć mechanicznaEmocjeSztywnośćMałe zróżnicowanieMała zdolność opanowywaniaNiedorozwój uczuć wyższych (brak rozumienia pojęć abstrakcyjnych)Brak przeżyć emocjonalnych związanych z zainteresowaniami i działalnością poznawcząNieadekwatność emocji (brak umiejętności odróżniania spraw istotnych i nieistotnych)ZachowanieImpulsywneNieprzemyślaneBrak konsekwencjiBrak przewidywaniaZależne od temperamentuBrak inicjatywy, samodzielnościUleganie sugestiiBiernośćSłaby krytycyzmNajczęstsze trudnościBrak samodzielności, pomysłowości, inicjatywy, przemyślanego planu działaniaTrudności w zakresie analizy, syntezy, abstrahowania, wnioskowaniaZaburzenia orientacji przestrzennejNiski poziom sprawności grafomotorycznejNiedorozwój uczuć wyższych (społecznych, moralnych, patriotycznych, estetycznych)Niestałość emocjonalna, impulsywnośćNieadekwatna samoocenaGorsza samokontrolaMniejsze poczucie samokontroliTrudności w wiązaniu nowych wiadomości ze starszymiTrudności w stosowaniu zdobytej wiedzy w działaniuWolniejsze tempo pracyZaniżona samoocenaTrudności w:Przyswajaniu pojęć, definiowaniu, budowaniu systemu pojęćWydawaniu opinii, argumentowaniu, wartościowaniu (uzewnętrznianiu myśli gdy treśćwypowiedzi oderwana jest od społecznego kontekstu)Wnioskowaniu nawet na materiale konkretnym, zwłaszcza abstrakcyjnym, symbolicznymOpanowaniu podstawowych technik szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie, mowa)Odpowiednim odbiorze intencji i rozumieniu innych osóbTrwałym zapamiętywaniu treści,Uwadze (jej koncentracji, selekcji)Znaczące zróżnicowanie zdolności uczniów w nabywaniu wiedzy i umiejętności z różnychprzedmiotów.Rozwój poznawczy nieharmonijny (efekty nauczania są zależne od poziomu intelektualnego,zainteresowań, motywacji, niekiedy zdolności)Wpływ warunków rozwojowych dzieckaNa co powinien zwrócić uwagę nauczyciel:Indywidualne tempo uczenia sięWyznaczanie indywidualnych celów dostosowanych do możliwości uczniaOgraniczenie instrukcji słownych na rzecz oddziaływania słowno-pokazowego,wielozmysłowego (uczenie się przez ogląd, przeżywanie)Stosowanie powtórzeń, utrwalanie treściStały nadzór jako zapobieganie znużeniu, rezygnacji gdy pojawiają się trudnościStosowanie pochwał, zachęt, nagród, stałe motywacjiOkazywanie aprobaty, akceptacji (dla budowania pozytywnego obrazu siebie)Wsparcie rodziców, psychoedukację, pomoc ze strony placówki w trudnościachwychowawczychWzmacnianie uczenia się, stosowanie metod aktywizującychWdrażanie do samodzielnościSystematyczna ocena (konkursy, zabawy, gry ; uwzględnienie wkładu pracy własnej ucznia)Poczucie sukcesu [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Jak łatwo nam poczuć się tą jedyną i jakież zdziwienie, kiedy się nią być przestaje.

    Designed By Royalty-Free.Org